Avatar billede lazenby Nybegynder
19. maj 2003 - 08:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af tekstmærkater i XML-dokument vha CSS.

Jeg skal præsentere et xml-dokument udelukkende ved hjælp af CSS, og har i den forbindelse følgende spørgsmål:

Så vidt jeg kan se på http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/generate.html#content er det muligt at tilføje tekst, som ikke findes i kildedokumentet. Eksempel: I xml-dokumentet findes et element <pris> med værdien '159,95' - det skulle gerne repræsenteres lidt mere informativt i outputtet, dvs. fx. pris kr.: 159,95.

Det kan iflg ovenstående gøres således:

pris:before {
content: 'pris kr.: '
}

Det er jo smart, men understøttes bare ikke af IE6... Har I kendskab til en anden måde at gøre det på? Jeg kan som sagt kun bruge CSS, og kan ikke rette i kildedokumentet. (Indskydelse: kan man evt. oprette et eksternt xml-dokument med strenge som fx. <pris>pris kr.:</pris> etc, hvis værdier man efterfølgende kan importere separat?)

- lazenby
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 09:14 #1
IE har en CSS property der hedder "behavior", som kan gøre sådan noget for dig.

Du kan jo bruge ovenstående for de browsere der understøtter det, og desuden bruge den IE-specifikke "behavior" property:

pris:before {
  content: 'pris kr.: '
}

pris {
  behavior: url("prisformatting.htc");
}

Så skal du "bare" lige lære at lave sådan een :-) her er et par links:

http://msdn.microsoft.com/downloads/samples/internet/ie55/VLEBCalendar/default.asp
http://msdn.microsoft.com/workshop/components/htc/reference/htcref.asp

/CS
Avatar billede lazenby Nybegynder
19. maj 2003 - 09:22 #2
Well.. det ser mig lidt indviklet ud ;)

Jeg vil give det et forsøg, med ved du, om det så er den eneste måde?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 10:03 #3
Du siger du kun kan benytte CSS - så er det mig bekendt den eneste måde at generere indhold med. Hvis du har mulighed for at benytte XSLT er det noget helt andet...

/CS
Avatar billede lazenby Nybegynder
19. maj 2003 - 10:05 #4
Jeg har desværre ikke mulighed for at bruge xslt, ellers havde jeg sandelig gjort det ;)

Men tak for svaret.