Avatar billede zeacon Nybegynder
18. maj 2003 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

subtitles til .mpeg filer ?

hej hvordan lægger jeg subtitles på mpeg filer ???
Avatar billede -master-d- Nybegynder
18. maj 2003 - 17:40 #1
Det gør du ikke. Det gøres ved at finde dine subtitles i formattet .sub
Avatar billede -master-d- Nybegynder
18. maj 2003 - 17:40 #2
Og lægge dem i samme mappe.
Avatar billede prikmus Nybegynder
18. maj 2003 - 17:46 #3
DU kan også gøre det at du finder et pgr der kan køre sub. og film sammen men så skal du starte filmen op i det pgr. som ligger sub. på
Avatar billede zeacon Nybegynder
18. maj 2003 - 17:46 #4
Jamen det har jeg gjort men den gider ikke spille subtitlen :-((
Avatar billede hoko Nybegynder
18. maj 2003 - 17:49 #5
Hvis du henter "SLD Codec Pack Version 1.5 PRO" kommer der et lille blåt ico ved uret når du starter filmen i media player. Dubbelclik på den så kommer der en menu, hvor du bl.a. kan sætte undertekster på, fra alle tænkelige formater.

Ellers kan du bruge V-Dub, men det taget langt tid da alle frams skal laves om. Det kan også gå ud over kvaliteten og den kommer også til at fylde mere.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
18. maj 2003 - 17:49 #6
Sorry, så er jeg vist helt forkert på den. Tager mine ord i mig igen.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 17:50 #7
Brug BSplayer.
www.bsplayer.org

Højreklik på "billedet" vælg åbn undertekster....
og vælg så din .srt/.sub/.txt fil.

VobSub kan også bruges. Så skal du bare sørge for undertekst filen hedder det samme
som filmen + de skal også ligge i samme mappe. (f.eks.: hjemmevideo.avi + hjemmevideo.sub)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 17:52 #8
Hent VobSub her: http://www.divx-digest.com/software/vobsub.html

Hvis du skal have permanente undertekster på din film, skal den reencodes.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 17:55 #9
Avatar billede zeacon Nybegynder
18. maj 2003 - 19:24 #10
rr
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 19:27 #11
øøøøhhhh - hvad skete der lige her ???????