Avatar billede dcfrh Nybegynder
27. november 2000 - 08:57 Der er 2 kommentarer

RDS - Serverparameter

Jeg har forsøgt mig med RDS til databehandling via WEB. Det virker fint, hvis jeg udkommenterer serverparameteren. Med serverparameteren får jeg ingen data frem, - heller ingen fejlmeddelelse.

Det har muligvis noget at gøre med recordsettet kører in-process, for det virker også på en remote maskine, der har en database magen til i samme sti. Selvom jeg henter asp-siden på serveren henter clienten data fra sin egen database og sætter ind på WEB-siden - Underligt?

Her er lidt kode:
DataControl.Connect = \'<%=Application(\"connectString\")%>\';
//DataControl.Server = \'<%= Request.ServerVariables(\"SERVER_NAME\") %>\';
DataControl.SQL = \'SELECT * FROM DelProces\';
DataControl.Refresh();

I Visual Interdev får jeg en fejlmeddelese, når jeg åbner siden:
An object failed to load. The object will be displayed as text.
Men som sagt virker det alligel uden serverparameter.

Jeg anvender NT4 Server med IIS4, ADO2.5 og IE5
Avatar billede lbs Nybegynder
27. november 2000 - 14:49 #1
Hmm jeg kunne forestille mig at server er en DNS, som du ikke har på klientmaskinen?
Avatar billede dcfrh Nybegynder
28. november 2000 - 09:12 #2
Jeg har prøvet med system DNS, med msdfmap.ini-fil og med connectionstring. Jeg har samme problem med alle 3 metoder. Problemet er der også selvom jeg bruger serverens egen browser.