Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
17. maj 2003 - 14:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

News og Tagwall.. Hvordan??

Hej..

News:
Jeg er webmaster for min clans hjemmeside (zeropain.1go.dk) og jeg står og mangler en news side hvor man som admin kan log på og skrive et indlæg + en billede.. Hele beskeden vises på news siden og De 5 seneste nyheder vises i siden eller i bunden på forsiden og den andre undersider, med en kort linje fra indlæget..

Tagwall:
Man skal kunne skrive et indlæg med Navn, email, web og beskeden..Øverst skal der være et "Skriv i Tagwallen" link.. Eventuelt admin til at slette uønskede beskeder..

På forhånd tak..
Avatar billede ahv Nybegynder
17. maj 2003 - 14:37 #1
Der findes massere af tagwall rundt om på nettet, en jeg selv har lavet:

Tagwall.php

<?php
$connection = mysql_pconnect("host","user","pass") or die(mysql_error());
mysql_select_db("db") or die(mysql_error());

if($_POST[skriv]){
if($_POST[navn] && $_POST[besked]){
if($_POST[mail]<>"")
{
$mailtjek = eregi("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$_POST[mail]);
if($mailtjek==0)
{
$error = 1;
}}}else{
$error = 2;
}

if(!$error){
$_POST[besked] = addslashes($_POST[besked]);
$_POST[besked] = ereg_replace("<([^>]+)>", "", $_POST[besked]);

$_POST[site] = "http://$_POST[site]";
$_POST[site] = ereg_replace("http://([a-zA-Z0-9@:%_.~#-\?&]*)", "<a target=_blank href=\"http://\\1\">\\1</a>", $_POST[site]);

$insertSQL = "insert into tagwall (navn, mail, site, besked, dato) values ('$_POST[navn]', '$_POST[mail]', '$_POST[site]', '$_POST[besked]', now())";
mysql_query($insertSQL);
header("Location: tagwall.php");
}}
?>

<html>
<head>
<title>Tagwall</title>

<style>

body{font-size: 11px; font-family: tahoma; color: #FFFFFF; background-color: #24272F;}
table{font-size: 11px; font-family: tahoma; color: #FFFFFF; }
A:link {text-decoration: none; color: #FFFFFF;}
A:visited {text-decoration: none; color: #FFFFFF;}
A:active {text-decoration: none; color: #FFFFFF;}
A:hover {text-decoration: none; color: #C0C0C0;}

</style>
</head>

<body>

<?php
if($error == 1){ echo "Den indtastede mail er <b>ikke</b> korrekt.<br>"; }
if($error == 2){ echo "Du mangler at udfylde nogle felter"; }

?>

<b>
<form method="post" action="tagwall.php">
Navn:<br>
<input type="text" name="navn" size="30" maxlength="30" style="color: #000000;background-color: #ffffff;border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-top: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000; font-size: 8pt; font-family: Verdana; color: #000000; font-weight: bold;" value="<?php echo $_POST[navn]; ?>"><br>
E-Mail:<br>
<input type="text" name="mail" size="30" maxlength="100" style="color: #000000;background-color: #ffffff;border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-top: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000; font-size: 8pt; font-family: Verdana; color: #000000; font-weight: bold;" value="<?php echo $_POST[mail]; ?>"><br>
Hjemmeside:<br>
<input type="text" name="site" size="30" maxlength="100" style="color: #000000;background-color: #ffffff;border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-top: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000; font-size: 8pt; font-family: Verdana; color: #000000; font-weight: bold;" value="<?php echo $_POST[site]; ?>"> (uden http://)<br>
Besked:<br>
<textarea wrap="virtual" rows="5" name="besked" cols="40" style="color: #000000;background-color: #ffffff;border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-top: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000; font-size: 8pt; font-family: Verdana; color: #000000; font-weight: bold;"><?php echo $_POST[besked]; ?></textarea><br>
<input type="submit" name="skriv" value="Skriv" style="color: #000000;background-color: #ffffff;border-left: 1px solid #000000; border-right: 1px solid #000000; border-top: 1px solid #000000; border-bottom: 1px solid #000000; font-size: 8pt; font-family: Verdana; color: #000000; font-weight: bold;">
</form>
</b></font>

<br><br>

</body>
</html>

<?php

$visfra = $_GET[visfra];

if(!$_GET[visfra])
{
$visfra = 0;
}

$query = mysql_query ("SELECT * FROM tagwall ORDER BY id DESC limit $visfra, 10");
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
echo "<table width='500' bgcolor='#333742' style='border-collapse: collapse;' cellpadding='3'>";
echo "<tr><td style='border: 1px solid black;'><span style='float: right;'>$row[dato]</span><span style='text-align:left;'>";
echo "<a href='mailto: $row[mail]'><b>$row[navn]</b></a> <a href='$row[site]'>$row[site]</a></span></td></tr>";
echo "<tr><td style='border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black;'>".nl2br(stripslashes($row[besked]))."</td></tr>";
echo "</table><br>";
}

$antal = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM tagwall"));

if($visfra>0)
{
$bagud = $visfra-10;
echo "<a href='$PHP_SELF?visfra=$bagud'>Forrige</a> ";
}
$page = 1;
for($start=0; $antal > $start; $start=$start+10){
if($visfra != $page*10-10)
{
echo "<a href='$PHP_SELF?visfra=$start'>$page</a> ";
}else{
echo $page." ";
}
$page = $page+1;
}
if($visfra< $antal-10)
{
$naeste = $visfra+10;
echo " <a href='$PHP_SELF?visfra=$naeste'>Næste</a>";
}
mysql_close($connection);
?>

Tabelstruktur:

# phpMyAdmin MySQL-Dump
# version 2.5.0
# http://www.phpmyadmin.net/ (download page)
#
# Vært: localhost
# Genereringstidspunkt: 17/05 2003 kl. 14:24:34
# Server version: 4.0.12
# PHP version: 4.3.0
# Database: : `exp`
# --------------------------------------------------------

#
# Struktur dump for tabellen `tagwall`
#
# Creation: 17/05 2003 kl. 14:24:20
# Last update: 17/05 2003 kl. 14:24:28
#

CREATE TABLE `tagwall` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `navn` varchar(40) NOT NULL default '',
  `mail` varchar(150) NOT NULL default '',
  `site` varchar(200) NOT NULL default '',
  `besked` text NOT NULL,
  `dato` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=2 ;

Ellers kan du se lidt på denne:
http://clint-mathis.starthotel.dk/php/se.php?id=3
Avatar billede rangerbs Nybegynder
17. maj 2003 - 15:03 #2
du kan finde en meget nem en på http://www.hostedstuff.com der kan du både finde tagwall og news systemer... kræver bare at du registere dig (det er gratis) men der skal dog stå "powered by hostedstuff" ellers kan du betale 8kr om måneden hvis du ikke vil ha' det :D
hjælper dig gerne med at sætte det op hvis det er :D

Ps: Du kan se hvordan det funger her http://jeppedk.1go.dk