Avatar billede annedonnerman Nybegynder
15. maj 2003 - 00:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Outlook - mangler tilsyneladende WAB DLL

Hej
Er der nogen, der har godt kendskab til mailprogrammet Outlook? Jeg har brugt Outlook i flere år uden de store problemer. Nu kan jeg pludselig ikke åbne adressekartoteket. Jeg får hver gang en besked om, at der mangler en fil, der hedder WAB.DLL. Jeg får en meddelelse om, at adressekartoteket ikke kan åbnes. Jeg kan godt sende fra mailprogrammet.
Jeg har haft store problemer med at min computer startede af sig selv. Det har den ikke gjort i flere dage nu, men til gengæld har jeg fået problemer med både Outlook og Outlook Express - som jeg dog sjældent bruger - men der kan jo være en sammenhæng. Her får jeg en meddelelse om, at Outlook Express ikke kan starte, fordi MSOE.DLL ikke kan indlæses. Jeg har spurgt en god ven, som har meget kendskab til computere, men ikke til Outlook, og han henviste mig endnu engang til jer.
Avatar billede jajakobsen Nybegynder
15. maj 2003 - 04:20 #1
Prøv denne link. Den forklarer det hele.
http://www.sasknet.com/Outlook/waddbook.html
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
15. maj 2003 - 07:10 #2
jajakobsen
Jeg vil gerne prøve ovenstående link. Jeg kan dog se, at der står, at fremgangsmåden er forskellig alt efter om man bruger Win95 eller Win98. Jeg bruger Win ME. Kan du fortælle mig, om der så er en tredie fremgangsmåde, eller om jeg skal prøve den til Win98???
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. maj 2003 - 09:10 #3
hvis det er Outlook fra Officepakken kan man altid reparere den, sæt din CD i drevet, så skulle den meget gerne komme med en menu i 3 punkter, den midterste tilbyder reparation og den vælger du.
Avatar billede hcma Novice
15. maj 2003 - 12:28 #4
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
15. maj 2003 - 21:26 #5
reaxes
det er Outlook fra Officepakken. Jeg har prøvet at sætte cd'en i drevet op til flere gange, og den kommer bl.a. også med et punkt, der hedder reparer/geninstaller, men det hjælper ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. maj 2003 - 21:58 #6
har du overvejet at geninstallere Office?
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2003 - 01:18 #7
den eneste fil med "wab" jeg kan finde på mit system: WinXP + Office2000
er en der hedder OUTLWAB.DLL
Kan det være den der mangler???
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
16. maj 2003 - 04:17 #8
retaxes
jeg har prøvet at geninstallere Office uden held - det hjalp at følge linket fra jajakobsen - det burde have virket, det du foreslog, men det gjorde det desværre ikke, men nu starter den op af sig selv igen ;-(
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2003 - 11:18 #9
prøv at scanne for spy-ware:
http://lavasoft.element5.com/support/download/
m v h
HC
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. maj 2003 - 12:08 #10
jeg kan huske at jeg en gang gennemførte en Repair af Windows, da fejlede Outlook, men det blev klaret ved at reparere Office.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
16. maj 2003 - 20:35 #11
catbody
tak - jeg har prøvet at scanne for spy-ware - det virkede som jeg har skrevet at følge linket fra jajakobsen - jeg mangler kun at få en konto til at virke - men det er jo ikke et Outlook problem
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
16. maj 2003 - 20:37 #12
retaxes
foreløbig virker Outlook igen nu - jeg har givet points - til Jajakobsen - er det mon ikke registreret?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
16. maj 2003 - 20:43 #13
catbody
det var tilsyneladende OUTLWAB.DLL, der manglede - men det var ikke den fejlmelding jeg fik - men det hjalp som sagt at følge jajakobsens link - Jeg bruger Windows ME + Office2000
Avatar billede jnymark Nybegynder
26. marts 2004 - 12:00 #14
Samme problem hos mig.
Jeg har forsøgt følgende -
1: geninstalleret 2000ME
2: afinstalleret office 2000 med følgende geninstallation.
3: afinstalleret Outlook express
4: Downloaded explorer 6
Lige meget/lidt hjalp det.
Jeg kan ikke finde adressekartoteket, hverken i Outlook/Outlook express/Works eller benytte word i forbindelse med e-mail.
Kan nogen hjælpe mig?
jnymark