Avatar billede tipsen Nybegynder
14. maj 2003 - 20:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Fremtving fatal fejl i PHP

Hej eksperter

Jeg har forsøgt at lave noget fejlhåndtering på en hjemmeside og vil nu gerne have det testet det ordentligt!

Man kan dog ikke bruge raise_error() til andet end 'user-triggered' fejl, så jeg vil høre om der er nogen der kan lidt tricks, så man kan fremprovokere følgende fejlkoder:

E_ERROR
E_WARNING
E_PARSE
E_NOTICE
E_CORE_ERROR
E_CORE_WARNING
E_COMPILE_ERROR
E_COMPILE_WARNING

Mvh

Tipsen
Avatar billede blebuks Nybegynder
14. maj 2003 - 20:37 #1
kunne her være kommet med et meget dækkende svar, men gidder ikke, da der vist kom en sætning for meget fra din side i et spm. før........ærgeligt :-(
Avatar billede schaefner Juniormester
14. maj 2003 - 20:38 #2
<?php
// fatal error
func_som_ikk_er_defineret();
// parse error
echo "hej;
?>

noget i den dur?
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. maj 2003 - 20:49 #3
blebuks: Jeg var meget godt tilfreds med antallet af sætninger i det andet spørgsmål - men du må jo tage til genmæle i pågældende spørgsmål, hvis du føler dig uretfærdigt behandlet. Hvis du ikke kan besvare dette spørgsmål er det jo bare ærgeligt - så er der nok andre der kan - men ellers tak for kommentaren.

schaefner: Perfekt - bare ikke for min fejlhåndtering - den skal modiffes, så den også kan ordne disse typer fejl!!
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2003 - 21:43 #4
fx:

trigger_error ("Cannot divide by zero", E_USER_ERROR);
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. maj 2003 - 21:47 #5
dea: De fejl har jeg selv triggered - det er de resterende jeg mangler!
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2003 - 21:53 #6
PS, du kan ikke lave egen fejlhåndtering til FATAL fejl... ;)
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2003 - 21:55 #7
<?php
$i++;
?>
laver i hvert fald fejl... ;)
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. maj 2003 - 22:46 #8
dea: Det kan man, hvis man modificerer php lidt ;-)
Avatar billede fangel Nybegynder
15. maj 2003 - 07:51 #9
tipsen => arhh, sådan kan man self. også lave det ;)

desuden

include("fil_der_ikke_findes"); // warning
require("fil_der_ikke_fineds"); // fatal

Morten
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. maj 2003 - 22:11 #10
dea og schaefner: Smid et svar, så får i en deler.

Der er noget mere om fejlhåndtering i denne lille artikel - også om hvordan man kan fange fatale fejl!!

http://www.zend.com/zend/spotlight/code-gallery-wade9.php
Avatar billede schaefner Juniormester
21. maj 2003 - 22:12 #11
ok
Avatar billede fangel Nybegynder
22. maj 2003 - 15:35 #12
svaa'r