Avatar billede tahoo Nybegynder
14. maj 2003 - 19:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dele din kalender

Hejsa

Styrersystem : Windows XP
Office : Office 2002

Kan man dele sin Outlook kalender med andre i sammen intern netværk. Uden at have en Exchange Server installeret ?

Man kunne gøre dette i Outlook 2000. Er der nogle der ved om man kan gøre dette i Outlook 2003 7 evt. hvordan man gør ?
Avatar billede tahoo Nybegynder
14. maj 2003 - 19:58 #1
fejl :  ikke Outlook 2003 men Outlook 2002 :-)
Avatar billede blebuks Nybegynder
14. maj 2003 - 20:05 #2
kan man vist ikke.....der skal du vist bruge en Exchange Server.....sorry
Avatar billede mlhave Nybegynder
15. maj 2003 - 18:55 #3
faktisk er der en række muligheder:

Vælge Funktioner, Instillinger, fanebladet Indstillinger, knappen Kalenderindstillinger, knappen Indstillinger for Ledig/Optaget tid.

Her kan du vælge at bruge Microsofts tjenester eller du kan opsætte muligheden på en lokal server.
Avatar billede mlhave Nybegynder
15. maj 2003 - 18:59 #4
Prøv evt. at kigge i Outlook hjælpen. Brug søgeordene "Måder til at udgive tidsplanoplysninger"
Avatar billede tahoo Nybegynder
16. maj 2003 - 18:59 #5
>> mlhave

dvs. du mener godt man kan gøre det uden en Exchange Server... ?

Har du prøvet det ?
Avatar billede mlhave Nybegynder
16. maj 2003 - 20:35 #6
Jeg har prøvet at dele vi Microsofts Internet funktion, men ikke på en lokal server. Hjælpen i Outlook er, så vidt jeg kan se, udemærketpå dette område.
Hele løsningen kræver at du et eller andet sted i dit netværk har en PC der kan opføre sig som server...
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. maj 2003 - 13:17 #7
Det er ikke helt rigtigt. Den løsning som mlhave skriver om er blot oplysninger om din free/busy time du smider ud på en ftp server. Enten ens egen server eller MS server. Dette betyder at du kan se hvornår folk er optaget/ledig, men du får ikke derved ret til at rette/læse direkte i deres kalender.
For at du skal kunne læse/rette i deres kalender, så skal du have en Exchange server. Den er bygget til netop dette formål, du kan ved hjælp af denne server, få adgangtil alle brugeres kalender, kontakpersoner osv.

Løsningen som mhave skriver om bruges ofte til at 2 forskellige firmaer der ofte planlægger møder med hinanden, kan se hvornår folk i de respektive firmaer er optaget.

Spørg hvis du stadig er i tvivl.

VH CK
Avatar billede tahoo Nybegynder
24. maj 2003 - 13:39 #8
>> kedde65

OK, DVS. at uden Exchange server kan man se om personen er optaget eller ikke.. men man kan ikke læse hvad han skal, forstår jeg det rigtig ?
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. maj 2003 - 14:12 #9
Fuldstændig korrekt.

VH CK
Avatar billede tahoo Nybegynder
24. maj 2003 - 14:15 #10
lige en sidste ting, hvad hedder den funktion i outlook ? :-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. maj 2003 - 14:28 #11
Hvaffor en funktion?

VH CK