Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. maj 2003 - 11:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

editor/debugger til Javascript - informativ fejl-rapportering

Da jeg nu er rimlig træt af IEs fejlmeddelelser ifm. javascript-fejl, så ville jeg spørge, om der overhovedet findes nogle editore, som kan finde bugs i javascript-kode

dvs. nogle der i stedet for meddelelsen
  "Fejl på linie 4 tegn x"

så kan skrive
  "function sayHello() is missing '}'"
eller i hvert fald bare
  "missing '}' near line 4"

i koden
1: function sayHello() {
2:  alert("Hejsa");
3: /*  STARTKOMMENTAR SAT VED EN FEJLTAGELSE - INTRODUCERER BUG PÅ NÆSTE LINIE
4: }

Håber i forstår, hvad jeg mener
Problemet, som jeg har med IEs fejlmeddelelser, er, at jeg ikke synes at de er særlig brugervenlige eller informative...sååå

/Søren
Avatar billede hintzmann Nybegynder
14. maj 2003 - 12:52 #1
Jeg er personligt ret glad for Mozillas "Javascript Console" og syntes den gør det meget nemmere at finde fejl i Javascript.
Avatar billede knudx Nybegynder
14. maj 2003 - 14:21 #2
yep, den findes også i netscape 7
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. maj 2003 - 21:56 #3
hmmm... men ingen konkrete editore ????
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. maj 2003 - 14:31 #4
åbenbart ikke :-/