Avatar billede ffn Nybegynder
14. maj 2003 - 10:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Refill af Hp PSC 2110/2210 er det nemt?

Hejsa

Jeg overvejer at købe en HP psc 2110, men er det nemt at refill´e farve patronen. Der er en hp no. 57 tri-colour inkjet print cartridge (trekammerspatron).

1. Når det er en trekammerpatron så er det vel ikke lige til at refill´e?

2.Kan man se når den enkelte patronfarve er ved at løbe tør?

3. Jeg har set at man kan købe canon maskiner der bruger 6 seperate patroner, det er vel nemmere at gå i krig med dem?

Jeg er helt rund-forvirret så jeg håber på lidt hjælp.

Jeg er studerende og vil have en multifunktionmaskine grundet plads mangel. Men printer økonomien skal være god.
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 12:53 #1
Du kan godt refill'e en trekammerpatron. Gå ned i den nærmest boghandel, de fleste af dem har efterhånden gjort en del ud af at handle med genopfyldningsink og tilbehør.
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 12:55 #2
2. Ikke på selve patronen, men i driveren kan du sandsynligvis se hvor meget der ca. er tilbage.

3. Jeg ved ikke om det er nemmere, men 6 farve printere er specielt egnet til fotoudskrifter, da de lettere og bedre kan gengive f.eks. hudfarver.
Avatar billede genx Nybegynder
15. maj 2003 - 16:08 #3
Taget ud af HP manualen, side 60:

"Ved hardwar -Produkter vil brug af en genbrugsblækpatron eller en blækpatron fra en anden leverandør end HP ikke påvirke hverken garantien over for Kunden eller nogen HP-supportaftale med Kunden. Men såfremt en fejl eller skade på Produktet kan tilskrives brugen af en patron fra en anden leverandør end HP eller en genbrugsblækpatron,vil HP opkræve normal timeløn og reservedelsomkostninger ved service på Produktet for at afhjælpe den pågældende fejl eller skade."

Hent evt manualen her: http://h20015.www2.hp.com/content/common/manuals/bpu06158/bpu06158.pdf

/GenX
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 16:15 #4
Ja og i gamle dage sagde de at garantien helt bortfaldt, hvis man brugte andre patroner. Man det har forbrugerombudsmanden kendt ugyldigt, derfor har de lavet en sådan passus. Jeg har aldrig hørt om nogen som har oplevet fejl, pga at de har genopfyldt patronerne. Man skal regne med at HP tjener pengene på patronerne, de på det nærmeste forærer printerne væk. Markedet for blækpatroner vil de beskytte med næb og kløer.
Avatar billede genx Nybegynder
15. maj 2003 - 16:57 #5
-> the_collector

Jeg giver dig 100% ret - benytter mig også selv at refill til min Epson - dog så synes jeg at når man vil ofre en større sum penge på en HP AIO, så skal man have dette i mente.
Avatar billede ffn Nybegynder
15. maj 2003 - 17:04 #6
Hejsa

Mange tak for svar....

Men jeg er faktisk ikke blevet helt klog på om en HP 2110 er en god maskine at købe og om den er god at refill´e?
Avatar billede the_collector Novice
15. maj 2003 - 17:37 #7
Den er lige så god at refill'e som alle andre HP printere og jeg har ikke hørt om nogen som har haft problemer med det.

Om den er god at købe afhænger fuldstændig af dit behov.