Avatar billede maxikoll Nybegynder
14. maj 2003 - 10:03 Der er 3 kommentarer

Submit rækkefølge

Jeg har en form, der skal have 2 submit knapper... men trykker man på enter (for at submitte), skal den vælge en bestemt frem for den anden. Problemet er at den første submit ligger først i koden og tager den ser det ud til.

<form name="form" action="default.asp" method="post">

<input type="image" onClick="document.form.action='side1.asp'" src="test.gif">

<input name="submit" type="image" value="submit" src="test.gif">

</form>

Ved bare at klikke på enter her vil den automatisk vælge den første knap, kan man lave om så det er den anden?
Avatar billede hintzmann Nybegynder
14. maj 2003 - 12:44 #1
En form bør kun submit'e til en side og på den side skal man så beslutte, hvilken action der skal tages. Hva' sker der f.eks. hvis javascript er slået fra ?
Avatar billede maxikoll Nybegynder
14. maj 2003 - 12:50 #2
Formen submitter til 2 forskellige ting, da der kræves en anden action når man klikker på den ene knap. Derfor skal jeg styre på en eller anden måde med JS vel.
Avatar billede hintzmann Nybegynder
14. maj 2003 - 13:16 #3
Du kan give dine submit knapper names og på server siden kan du spørge på valuen af submit knappen.
Hvis den er ex. A behandler du default.asp siden, hvis den er ex. B så redirect'er den til din side1.asp.