Avatar billede jnissen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:02 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Det angivne domæne findes ikke.

Hej

Når jeg starter min computer op, popper denne fejl op i en boks: "Det angivne domæne findes ikke". Titlen på boksen er: lsass.exe - Systemfejl. Når jeg så klikker på ok, genstarter min computer bare.

Hvad kan jeg gøre - er det  muligt at undgå dette så jeg kan kommer ind i min computer?
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 21:07 #1
Start den op i fejlsikret tilstand, også højreklikker du på denne computer ->egenskaber ->computernavn ->klik på skift, så kan du gøre således at din computer ikke længere er medlem af et domæne men kun af en gruppe, så burde du kunne komme ind i din computer igen
Avatar billede jnissen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:12 #2
Det er desværre ikke muligt. Jeg kan nemlig heller ikke kommer ind i fejlsikret tilstand.
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 21:14 #3
hummm det var straks værre!

hvis der ikke var noget på din computer, så kunne du jo slette det hele go lægge xp ind igen ;)

Nej jeg ved atder er et sikkerhedshul i XP så man kan komme ind i xp uden at logge ind, skal bare lige se om jeg kan finde vejledningen til det.
Avatar billede jnissen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:16 #4
Jeg har desværre en del ting som jeg gerne skulle gemme.

Det ville være rigtig dejligt hvis du kunne finde den. Jeg krydser finger for dig :-)
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 21:17 #5
er det noget som lige er sket? så prøv at læse her:
http://www.computing.net/windows2000/wwwboard/forum/12300.html
Avatar billede jnissen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:18 #6
jeg kigger lige på det - på forhånd tak
Avatar billede jnissen Nybegynder
13. maj 2003 - 21:25 #7
Det var desværre ikke noger jeg kunne bruge. Jeg har prøvet at køre en rep. af windows men også uden held.
Avatar billede kenp Novice
13. maj 2003 - 22:09 #8
jeg mener under rep. der kan man vælge consol, på den måde skulle du kunne få dine data ud! for jeg kan desværre ikke lige finde det nu, hvorfor skulle du også melde den ind iet domæne ;) har du ikke mulighed for på login billedet kun at vælge maskinen istedet for!
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 23:22 #9
Prøv dette:
Tast F8 under opstart og vælg: Last Known Good Configuration.

Der er dog ikke så store chancer for at det hjælper, da du allerede har kørt en repair.
Avatar billede peilman Nybegynder
13. maj 2003 - 23:34 #10
Hej jnissen.

Det lader desværre ikke at du er helt alene i verdenen med dit problem, jeg fandt dennne tråd andet sted:

http://www.techimo.com/forum/tid40558/pp20/pn1/index.html

Forhåbentlig er der noget du kan bruge, held og lykke!!!
Avatar billede jnissen Nybegynder
14. maj 2003 - 21:36 #11
Hej igen

Jeg har nu prøvet næsten det hele og stadig uden held. Det er ikke mig selv der har meldt den ind i det domæne, det er kommet af sig selv. Kan det være en virus eller noget?

Hvad vil der sker hvis jeg sletter lsass.exe?
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2003 - 21:57 #12
tjaaa det kan jo godt være noget spyware eller lign, så du måske var blevet hacket! det kan jo ikke udelukkes at det kan være sket.

nu ved jeg ikke hvad lsass.exe gør, så det kan jeg ikke lgie svare på
Avatar billede jnissen Nybegynder
14. maj 2003 - 22:01 #13
Okay, det er i orden. Jeg prøver at arbejde videre i morgen.

Men mange tak for din hjlæp ind til nu.
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2003 - 13:43 #14
hej igen, jeg fandt lige dette på nettet, måske var det noget for dig!!!
http://www.e-pressen.dk/shownews.php?id=21455
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2003 - 13:43 #15
Avatar billede jnissen Nybegynder
19. maj 2003 - 18:37 #17
Hej igen - undskyld jeg først reagerer nu. Det ser jo godt nok ud til at det kunne være den virus jeg har fået.

Men hvordan kan jeg komme ind og få den fjernet, når jeg ikke kan komme ind i windows. Kan man hente noget på nettet, som kan ligge på en diskette og kører det i dos eller lign?
Avatar billede kenp Novice
19. maj 2003 - 18:42 #18
ja det er jo det, mulighederne du har er enten at slette hele lortet!! og begynde forfra, eller brug noget af det her.og så red dine vigtige data ud og begynd forfra :)
http://www.riversen.dk/?id=tips#ntfs
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2003 - 19:50 #19
Hvis din HD er Fat32 kan F-prot hjælpe dig.
http://www.avirus.dk/avirus.htm - F-Prot DOS virusscan
Avatar billede jnissen Nybegynder
21. maj 2003 - 21:00 #20
Så er problemet løst (på en måde). Jeg har købt et lille stik, så jeg kunne sætte hardsiken til en anden computer. Det er nemlig på min bærbare jeg havde problemerne. Så har jeg taget harddisken ud, og sat den i min stationære. Nu står den så og overfører dataerne, så må jeg bare starte forfra på den.

Jeg startede mig at scanne den igennem for virus, men der blev ikke fundet noget, så det har nok ikke været en virus - heldigvis.

Jeg takker mange gange for alt jeres hjælp. Tusinde tak.
Avatar billede kenp Novice
21. maj 2003 - 21:02 #21
jamen jeg siger mange tak for point :)

og så får du da reddet dine data igen :)
Avatar billede jnissen Nybegynder
21. maj 2003 - 21:08 #22
ja nemlig, og det var det vigtigste for mig, så det er jo dejligt :-)