Avatar billede zjinn Nybegynder
13. maj 2003 - 18:45 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Tagwall - 10 af gangen!?

Jeg har et lille problem... Min tagwall på www.zjinn.dk viser alt, alt for mange beskeder af gangen. Jeg vil gerne have den til at vise 10 af gangen. Hvordan!?

Jeg håber, i kan hjælpe mig !!
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. maj 2003 - 18:47 #1
Det hedder paging og du kan se et eks her:

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. maj 2003 - 18:48 #2
Kig her det er et godt script til netop dit problem

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. maj 2003 - 18:48 #3
Nej hvor var vi enige, :D . Nå du kan vel se hvad vi mener.
Avatar billede zjinn Nybegynder
13. maj 2003 - 18:58 #4
Hm.. Jeg kan ikke rigtig lige finde ud af at gøre det ordentligt. Den kommer hele tiden med fejl, jeg ikke fatter...

Er der en af jer, jeg lige kan sende default.asp til, så i kan rette det? Så vil jeg blive meget glad :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. maj 2003 - 19:01 #5
Kan du prøve at vise den kode du har lavet med paging i?
Avatar billede zjinn Nybegynder
13. maj 2003 - 19:40 #6
Nu tager jeg lige hele body-delen, og håber på, at der er nogen, der vil indsætte paging-delen for mig:

    <body>
    <%
        Password = "DitPass"
        'STYLE
        Width = "100%"
        Color = "#ffffff"
        Border_color = "#000000"
        Background_color = "#788593"
            Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
            DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
            DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../../db/tagwalldb.mdb")
            Conn.open DSN
            Response.write "<div class='Header'>"
            Response.write "</div>"
            If request.querystring("Exe") = "AddTag" then
                Response.write "<form method='post' action='default.asp?Exe=AddTagNow'>"
            Response.write "<div style='font-size:10px;'>Navn</div>"
            Response.write "<input type='text' name='Navn' class='textfelt'><br>"
            Response.write "<div style='font-size:10px;'>Email</div>"
            Response.write "<input type='text' name='Post' class='textfelt'><br>"
            Response.write "<div style='font-size:10px;'>Website</div>"
            Response.write "<input type='text' name='Hjemmeside' class='textfelt'><br>"
            Response.write "<div style='font-size:10px;'>Besked</div>"
            Response.write "<textarea name='Besked'></textarea><br>"
            Response.write "<input type='submit' value='Tag!'>"
                Response.write "</form>"
            Elseif request.querystring("Exe") = "AddTagNow" then
                If Month(now) = 1 then
                    Maaned = "Januar"
                elseIf Month(now) = 2 then
                    Maaned = "Februar"
                elseIf Month(now) = 3 then
                    Maaned = "Marts"
                elseIf Month(now) = 4 then
                    Maaned = "April"
                elseIf Month(now) = 5 then
                    Maaned = "Maj"
                elseIf Month(now) = 6 then
                    Maaned = "Juni"
                elseIf Month(now) = 7 then
                    Maaned = "Juli"
                elseIf Month(now) = 8 then
                    Maaned = "August"
                elseIf Month(now) = 9 then
                    Maaned = "September"
                elseIf Month(now) = 10 then
                    Maaned = "Oktober"
                elseIf Month(now) = 11 then
                    Maaned = "November"
                elseIf Month(now) = 12 then
                    Maaned = "December"
                End if
                strSQL = "Insert into Tagwall ("

                strSQL = strSQL & "Navn, "
                strSQL = strSQL & "Dato, "
                strSQL = strSQL & "Post, "
                strSQL = strSQL & "Hjemmeside, "
                strSQL = strSQL & "Besked) "

                strSQL = strSQL & "values( "

                strSQL = strSQL & "'" & request.form("Navn") & "', "
                strSQL = strSQL & "'" & Day(now) & ". " & Maaned & " " & Year(now) & "', "
                strSQL = strSQL & "'" & request.form("Post") & "', "
                strSQL = strSQL & "'" & request.form("Hjemmeside") & "', "
                strSQL = strSQL & "'" & request.form("Besked") & "')"

                Conn.Execute(strSQL)
                Response.redirect "default.asp"
            Else
                Response.write "<center><a href='?site=Tagwall&Exe=AddTag'>Drop en besked !!!</a></center>"
                Response.write "<br><br>"
                strSQL = "Select * from Tagwall order by Id desc"
                Set rs = Conn.Execute(strSQL)
                If NOT rs.EOF then
                    Do
                        Response.write "<table cellspacing='0' style='width:" & Width & "; border:1px; border-style:solid; border-color:" & Border_color & ";'>"
                            Response.write "<tr>"
                        Response.write "<td style='background-color:" & Background_color & ";'>"
                        Hjemmeside = ""
                        Hjemmeside = rs("Hjemmeside")
                        If Hjemmeside <> "" then
                            Hjemmesiden = "<a href='http://" & Hjemmeside & "'>" & Hjemmeside & "</a>"
                        Else
                            Hjemmesiden = "<a href='../'>Zjinn.dk</a>"
                        End if
                        Post = rs("Post")
                        If Post <> "" then
                            Posten = "<a href='mailto: " & Post & "'>"
                        End if
                        Response.write "<span style='color:" & Color & ";'><b>" & Posten & "" & rs("Navn") & "</a></b> | " & Hjemmesiden & " | " & rs("Dato") & "</span>"
                        Response.write "</td>"
                        Response.write "<td style='background-color:" & Background_color & ";'>"
                        Response.write "<span style='text-align:right; color:" & Color & ";'>" & rs("Id") & "</span>"
                        Response.write "</td>"
                            Response.write "<tr width='1px'>"
                        If rs("Slettet") = "Slettet" then
                            Response.write "<td colspan='2'>"
                            Response.write "<i>Slettet af admin</i>"
                            Response.write "</td>"
                        Else
                            Response.write "<td colspan='2'>"
                            Response.write rs("Besked")
                            Response.write "</td>"
                        End if
                            Response.write "</tr>"
                        Response.write "</table><br>"
                        rs.MoveNext
                    Loop while NOT rs.EOF
                End if
        %>
    </body>
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. maj 2003 - 19:51 #7
Din del som udskriver siderne skal se sådan her ud. Du kan copy/paste dette ind i din Fra din Else og ned til og med </body>:

            Else
                Response.write "<center><a href='?site=Tagwall&Exe=AddTag'>Drop en besked !!!</a></center>"
                Response.write "<br><br>"
                'Find den side man er kommet til:
                intPage = Request("page")
                If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
                  intPage = 1
                End If

                strSQL = "Select * from Tagwall order by Id desc"
                Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
                rs.Open strSQL, Conn, 1
                If NOT rs.EOF then
                  rs.PageSize = 10
                  rs.AbsolutePage = intPage
                  intRecCount = rs.PageSize
                  intPageCount = rs.PageCount

                    Do  While Not rs.EOF And intRecCount > 0
                        Response.write "<table cellspacing='0' style='width:" & Width & "; border:1px; border-style:solid; border-color:" & Border_color & ";'>"
                            Response.write "<tr>"
                        Response.write "<td style='background-color:" & Background_color & ";'>"
                        Hjemmeside = ""
                        Hjemmeside = rs("Hjemmeside")
                        If Hjemmeside <> "" then
                            Hjemmesiden = "<a href='http://" & Hjemmeside & "'>" & Hjemmeside & "</a>"
                        Else
                            Hjemmesiden = "<a href='../'>Zjinn.dk</a>"
                        End if
                        Post = rs("Post")
                        If Post <> "" then
                            Posten = "<a href='mailto: " & Post & "'>"
                        End if
                        Response.write "<span style='color:" & Color & ";'><b>" & Posten & "" & rs("Navn") & "</a></b> | " & Hjemmesiden & " | " & rs("Dato") & "</span>"
                        Response.write "</td>"
                        Response.write "<td style='background-color:" & Background_color & ";'>"
                        Response.write "<span style='text-align:right; color:" & Color & ";'>" & rs("Id") & "</span>"
                        Response.write "</td>"
                            Response.write "<tr width='1px'>"
                        If rs("Slettet") = "Slettet" then
                            Response.write "<td colspan='2'>"
                            Response.write "<i>Slettet af admin</i>"
                            Response.write "</td>"
                        Else
                            Response.write "<td colspan='2'>"
                            Response.write rs("Besked")
                            Response.write "</td>"
                        End if
                            Response.write "</tr>"
                        Response.write "</table><br>"
                        intRecCount = intRecCount - 1
                        rs.MoveNext
                    Loop

'UDSKRIVER 1 2 3 4 5 6 osv.
Response.Write "<table><tr><td colspan=""2"">"
Response.Write "Gå til side "
For intNum = 1 To intPageCount
    Response.Write "<a href=?page=" & intNum & ">" & intNum & "</a> "
Next
Response.Write "</td></tr>"

Response.Write "<tr><td>"
If Clng(intPage) > 1 Then
    Response.Write "<a href=?page=" & intPage - 1 & ">Forrige</a>"
Else
    Response.Write "Forrige"
End If
Response.Write "</td></tr>"

Response.Write "<tr><td>"
If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
    Response.Write "<a href=?page=" & intPage + 1 & ">Næste</a> "
Else
    Response.Write "Næste"
End If

                End if
        %>
    </body>
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. maj 2003 - 19:52 #8
efter disse to linjer:

    Response.Write "Næste"
End If

Mangler denne:

Response.Write "</td></tr></table>"
Avatar billede zjinn Nybegynder
13. maj 2003 - 21:03 #9
Tusind tusind tak.. :) Points er nu fordelt, som jeg synes er rimeligt... Og skal i så ikke lige tjekke mit resultat af tagwallen? :) - www.zjinn.dk .. Ahh det problem har jeg haft i laaang tid nu.. Hyggeligt