Avatar billede jonas_soon Nybegynder
13. maj 2003 - 18:00 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

E/R diagrammer

Jeg skal lave et E/R diagram over min database. Den er færdig og køreklar. Er der et program, som nemt kan lave diagrammet???
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. maj 2003 - 18:02 #1
Rationel Rose er et 4. generations programmeringsværktøj der tager udgangspunkt i E/R diagrammet. Med dette program kan du både tegne diagremmer og programmere databasen i flere forskellige sprog.

Hvis du bare vil tegne, så kik på MS visio 2000
Avatar billede jkrons Professor
13. maj 2003 - 18:41 #2
Hvis databasen er køreklar, mener du så i Access?  Så kan du jo lade Access lave E/R diagrammet for dig.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. maj 2003 - 19:03 #3
Faktisk lyder det lidt sjovt når du siger, at DB'en er færdig, men at (E)E/R-diagrammet endnu ikke er på plads ... må være 'lidt' svært at lave mapningen i hovedet uden ... ;-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
13. maj 2003 - 19:19 #4
>>bufferzone så absolut enig ;)

Visio er iøvrigt en smaddergodt program til formålet (du kan evt. prøve prg i en lille on-line test her http://www.microsoft.com/office/visio/evaluation/trial.asp)

Hvis du ikke vil ud og investere i sw kan du "tegne" dit ER i Word. Tungen skal holdes lige i munden, men det kan lade sig gøre
Avatar billede anjaskal Nybegynder
13. maj 2003 - 23:41 #5
Hvis du er i Access kan du bruge "funktioner , relationer" som E/R diagram.
(Som jkrons hentyder til..- går jeg ud fra)