Avatar billede martinbk Nybegynder
13. maj 2003 - 16:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til process protection script

hejsa E!

jeg står og mangler en smule hjælp på min FBSD spand, det jeg skal bruge er et simpelt bash script der checker om en bestemt process kører, hvis den ikke gør det skal den så starte den
Avatar billede signout Nybegynder
13. maj 2003 - 16:38 #1
pidfile="/sti/til/din/PIDfile"

if test -r $pidfile
then
    minPID=`cat $pidfile`
    if `kill -CHLD minPID >/dev/null 2>&1`
  then
    # it's still going -- back out quietly
    exit 0
  fi

./script
exit 0

Ovenstående er utestet, men ser nogenlunde fornuftigt ud.
Smid det i din crontab og kør det så ofte som du vil have checket det.
Avatar billede martinbk Nybegynder
14. maj 2003 - 01:04 #2
løsningen er brugbar, men kun på deamon's der smider en pid file.. mit C projekt laver ikke en sådan... hvis du ved hvad jeg skal lægge i den for at få en pid fil genereret må du meget gerne give mig den stump kode, ellers er jeg nød til at have et forslag der tjekker om process navnet vel noget alla
ps aux | grep -v  "min process' navn"
Avatar billede signout Nybegynder
14. maj 2003 - 08:51 #3
Det kan du klare ved at skife minPID=`cat $pidfile` ud med minPID=`ps ax | grep processnavn | grep -v grep | cut -c 1-5`

Alternativt kan du bruge funktionen getpid(void); i dit C program. Det returnerer PID. Skriv den i en pidfil og brug den.