Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 12:40 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Søgning, hurtigt svar plz!

Står og skal aflevere projekt om 2 timer, men har et lille problem... nogle som kan finde en fejl i dette:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

<%
Option Explicit
Dim rs, Conn, DSN, strSQL, connn
%>
<!--#include file="conn.inc"-->
<%

Response.Buffer = True
Response.expires = 0

If Request.form("sog") = "Matematik" then

strSQL = "SELECT * FROM Artikler Where Fag = 'Matematik' ORDER BY dato DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

end if

If Request.form("sog") = "Fysik" then

strSQL = "SELECT * FROM Artikler Where Fag = 'Fysik' ORDER BY dato DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

end if

If Request.form("sog") = "Alt" then

strSQL = "SELECT * FROM Artikler ORDER BY dato DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

end if
%>
<html>
<head>
<link href="main.css" type=text/css rel=stylesheet>
<title>Artikler</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</head>
<body leftmargin="0" topmargin="0">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%">
<tr><td width="100%" class="hm" style="border-bottom: 1 solid #000000">Artikler:</td></tr>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" width="100%">
<BR>
<form method="post" name="Sog" action="artikler.asp?site=sog">
<select name="Sog" size="1">
  <option value="Alt">Alt</option>
  <option value="Matematik">Matematik</option>
  <option value="Fysik">Fysik</option>
</select><input type="submit" value="Ok"></FORM></div><BR>
<%
Do while RS.EOF = False
%>
<tr><td style="border-bottom: 1 solid #000000" width="70%"><B>Overskrift:</B> <% =left(rs("Emne"), 25)%>...</td><td align="right" style="border-bottom: 1 solid #000000"><B>Dato:</B><%=FormatDateTime(rs("dato"), vbShortDate)%></td></tr>

<tr><td colspan="2" width="100%"><%=rs("tekst")%><BR><BR></td></tr>
<%
  rs.movenext
Loop
%>
</table>
<br>
</body>
</html>
Avatar billede dsjk Novice
13. maj 2003 - 12:42 #1
og hvad er det der går galt?

dsjk
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 12:45 #2
Well... det virker ikke... Har flyttet include inden for <%

Fejltype:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
Object required: ''
/lektiecafeen/Artikler.asp, line 50
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. maj 2003 - 12:49 #3
koder ikke selv i VB

men skal
Dim rs, Conn, DSN, strSQL, connn

ikke være
Dim rs, Conn, DSN, strSQL, conn

hvordan ser din conn.inc ud?
Avatar billede dsjk Novice
13. maj 2003 - 12:50 #4
hvad er linie 50?
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 12:51 #5
Nej, det pga jeg har 2 forskellige databaser, som skal connecte med henholdsvis Conn og Connn
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. maj 2003 - 12:51 #6
<%=FormatDateTime(rs("dato"), vbShortDate)%>
<% =left(rs("Emne"), 25)%>

er det muligt at rs("dato") eller rs("dato") er tomme?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. maj 2003 - 12:52 #7
prøv bare at skrive dem ud uden at bruge fumktionerne FormatDateTime, left
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 12:54 #8
Alt det med at vist tingene virker fint nok, men da jeg lavede alt det med at søge øverst osv, gik det galt...
Avatar billede dsjk Novice
13. maj 2003 - 13:01 #9
igen - hvad står der i linie 50?
Avatar billede keysersoze Guru
13. maj 2003 - 13:07 #10
prøv at ændre

Do while RS.EOF = False

til

Do while not rs.eof
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 13:08 #11
ændre intet :/
Avatar billede keysersoze Guru
13. maj 2003 - 13:10 #12
så kom med lidt mere hjælp;

- er ovenstående kode ALT din kode
- hvad er linie 50?
- er der evt et sted vi kan se det i funktion?
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 13:15 #13
Har ændret lidt i det...

i kan se det på: http://www.illws.dk/lektie  i menupunktet Artikler

<%
Option Explicit
Dim RS, Conn, DSN, strSQL, connn
%>
<%
<!--#include file="conn.inc"-->

Response.Buffer = True
Response.expires = 0

if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

If Request.form("sog") = "Matematik" then

strSQL = "SELECT * FROM Artikler Where Fag = 'Matematik' ORDER BY dato DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If Request.form("sog") = "Fysik" then

strSQL = "SELECT * FROM Artikler Where Fag = 'Fysik' ORDER BY dato DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

end if

else

strSQL = "SELECT * FROM Artikler ORDER BY dato DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

End if

%>
<html>
<head>
<link href="main.css" type=text/css rel=stylesheet>
<title>Artikler</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</head>
<body leftmargin="0" topmargin="0">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%">
<tr><td width="100%" class="hm" style="border-bottom: 1 solid #000000">Artikler:</td></tr>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" width="100%">
<BR>
<form method="post" name="Sog" action="artikler.asp?site=sog">
<select name="Sog" size="1">
  <option value="Alt">Alt</option>
  <option value="Matematik">Matematik</option>
  <option value="Fysik">Fysik</option>
</select><input type="submit" value="Ok"></FORM><BR>
<%
Do while RS.EOF = False
%>
<tr><td style="border-bottom: 1 solid #000000" width="70%"><B>Overskrift:</B> <% =left(rs("Emne"), 25)%>...</td><td align="right" style="border-bottom: 1 solid #000000"><B>Dato:</B><%=FormatDateTime(rs("dato"), vbShortDate)%></td></tr>

<tr><td colspan="2" width="100%"><%=rs("tekst")%><BR><BR></td></tr>
<%
    rs.movenext
Loop
%>
</table>
<br>
</body>
</html>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:17 #14
tror det er i din conn.inc fejlen ligger...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:20 #15
tjeck lige engang at 'Conn' bliver oprettet som den skal og at den hedder 'Conn'

og/eller smid koden til den her
Avatar billede keysersoze Guru
13. maj 2003 - 13:22 #16
du kan IKKE bruge

<!--#include file="conn.inc"-->

inde i dine asp-tags - det skal flyttes udenfor sådan;

%><!--#include file="conn.inc"--><%

og det er derfor fejlen kommer hvis ellers din conn.inc er rigtigt. Grunden til fejlen er nemlig at Conn ikke er oprettet pga fejlen med includen
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 13:31 #17
rettet...
nu laver den fejl i:
<%
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
WHILE NOT RS.EOF
%>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

<%
Option Explicit
Dim RS, Conn, DSN, strSQL, connn
%>
<!--#include file="conn.inc"-->
<%

Response.Buffer = True
Response.expires = 0

If Request.form("sog") = "Matematik" then

strSQL = "SELECT * FROM Artikler Where Fag = 'Matematik' ORDER BY dato DESC"
'Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If Request.form("sog") = "Fysik" then

strSQL = "SELECT * FROM Artikler Where Fag = 'Fysik' ORDER BY dato DESC"
'Set rs = Conn.Execute(strSQL)

else

strSQL = "SELECT * FROM Artikler ORDER BY dato DESC"
'Set rs = Conn.Execute(strSQL)

end if
%>
<html>
<head>
<link href="main.css" type=text/css rel=stylesheet>
<title>Artikler</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</head>
<body leftmargin="0" topmargin="0">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%">
<tr><td width="100%" class="hm" style="border-bottom: 1 solid #000000">Artikler:</td></tr>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="2" width="100%">
<BR>
<form method="post" name="Sog" action="artikler.asp?site=sog">
<select name="Sog" size="1">
  <option value="Alt">Alt</option>
  <option value="Matematik">Matematik</option>
  <option value="Fysik">Fysik</option>
</select><input type="submit" value="Ok"></FORM><BR>
<%
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
WHILE NOT RS.EOF
%>
<tr><td style="border-bottom: 1 solid #000000" width="70%"><B>Overskrift:</B> <% =left(rs("Emne"), 25)%>...</td><td align="right" style="border-bottom: 1 solid #000000"><B>Dato:</B><%=FormatDateTime(rs("dato"), vbShortDate)%></td></tr>

<tr><td colspan="2" width="100%"><%=rs("tekst")%><BR><BR></td></tr>
<%
rs.movenext
WEND
%>
</table>
<br>
</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
13. maj 2003 - 13:42 #18
fejler fordi;

Request.form("sog") er tom - og derfor findes strSQL ikke og derfor kan din conn.execute ikke køre den statement den får besked på da den jo ikke eksisterer
Avatar billede dsjk Novice
13. maj 2003 - 13:50 #19
ret

Set rs = Conn.Execute(strSQL)
WHILE NOT RS.EOF
%>
<tr><td style="border-bottom: 1 solid #000000" width="70%"><B>Overskrift:</B> <% =left(rs("Emne"), 25)%>...</td><td align="right" style="border-bottom: 1 solid #000000"><B>Dato:</B><%=FormatDateTime(rs("dato"), vbShortDate)%></td></tr>

<tr><td colspan="2" width="100%"><%=rs("tekst")%><BR><BR></td></tr>
<%
rs.movenext
WEND
%>
til:
If not strSQL = "" Then
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
WHILE NOT RS.EOF
%>
<tr><td style="border-bottom: 1 solid #000000" width="70%"><B>Overskrift:</B> <% =left(rs("Emne"), 25)%>...</td><td align="right" style="border-bottom: 1 solid #000000"><B>Dato:</B><%=FormatDateTime(rs("dato"), vbShortDate)%></td></tr>

<tr><td colspan="2" width="100%"><%=rs("tekst")%><BR><BR></td></tr>
<%
rs.movenext
WEND
End If
%>

dsjk
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 16:12 #20
fik du afleveret det eller hvad?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. august 2003 - 12:16 #21
lukketid?
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:43 #22
Hmm må i sku undskylde folks... Jeg fik ik lige accepteret svarene... havde lidt travlt den dag så glemte jer helt! :/

Ser lige på hvem der ska ha pointene
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:45 #23
har gevet 100 til Key og dsjk hver... da det var dem der kunne modtage points... grunden til at jeg ikke gir dem til én person er at jeg fik løsningen af en ven over msn... :)

håber ikke der er for mange sure miner over mit sene accept...

WP