Avatar billede plesner Nybegynder
13. maj 2003 - 10:47 Der er 3 kommentarer

Tilmeldning af nyhedsbrev

Jeg har en side, med en form, hvor man kan taste mailadresse og en radiobutton med tilmeld eller afmeld. når siden submittes sendes:

form1
med "email"
og "status" som kan have værdien "tilmeld" eller "afmeld"

mailadressen skal indsættes/slettes fra tabellen: nyhedsbrev, hvor der er feltet
"id(autonummerering)" og "emailadresse"

Ønsket er så noget kode, som kan modtage formdataene:
Request.Form("email") og Request.Form("status")
og enten slette mailen eller indsætte mailadressen i listen. Hvis den eksiterer og den f.eks. allerede er i tabellen i forvejen, må den gerne skrive en alertboks om at den allerede eksiterer, og omvendt, hvis man prøver at slette og den ikke er i tabellen.
Avatar billede keenkbh Nybegynder
02. juli 2006 - 22:31 #1
status = Request.Form("radio-button")
adresse = Request.Form("email")

if status = "tilmeld" THEN

strSQL = "INSERT INTO nyhedsbrev(emailadresse) VALUES('"& adresse & "')"
con.Execute(strSQL)

else

strSQL = "DELETE FROM nyhedsbrev WHERE emailadresse='" & adresse & "'"

End if

alertboksen kan jeg ikke lige umiddelbart hjælpe med... håber det her er det du skal bruge i forhold til SQL...
Avatar billede farving Nybegynder
02. juli 2006 - 22:54 #2
for at få tjekket om den eksisterer eller ej kan du gøre følgende

indsæt dette før <html>

<%@ language="javascript" %>

I <head></head> indsættes

<%
function alertUser(message)
{
alert(message);
}
%>

-----

<%
status = Request.Form("radio-button")
adresse = Request.Form("email")

if status = "tilmeld" then

strSQL = "SELECT * FROM nyhedsbrev WHERE emailadresse='" & adresse & "'"
set rs = conn.Execute(strSQL)

if len(rs("emailadresse")) > 0 then
alertUser("Emailen er allerede tilmeldt")
else
strSQL2 = "INSERT INTO nyhedsbrev(emailadresse) VALUES('"& adresse & "')"
conn.Execute(strSQL2)
end if

else

strSQL = "SELECT * FROM nyhedsbrev WHERE emailadresse='" & adresse & "'"
set rs = conn.Execute(strSQL)

if len(rs("emailadresse")) <> "" then
alertUser("Emailen er ikke tilmeldt nyhedsbrevet")
else
strSQL = "DELETE FROM nyhedsbrev WHERE emailadresse='" & adresse & "'"

end if

======
Skal ærligt indrømme jeg er lidt usikker på om det vil virke, men det er noget i den dur... ellers fjern den del med alertUser og indsæt response.write i stedet...

Mvh Carsten
Avatar billede farving Nybegynder
06. juli 2006 - 21:35 #3
har du fået det prøvet?