Avatar billede boiii Nybegynder
12. maj 2003 - 14:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken metode bruges i jsp som er ligesom destroy() i servlets??

Jeg skal ved lukning af en JSP side lukke nogle forbindelser til min database. Jeg ved at man i servlets kan bruge Destroy() metoden men hvad gør man i jsp??
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:08 #1
Bare anbring en:

<%
conn.close();
%>

nederst på din JSP side.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:10 #2
Der er ikke meget sjov ved at lave noget i destroy metoden af
en servlet - den bliver kun kørt når servlet containeren lukkes pænt ned
og servlet objektet skal helt fjernes.
Avatar billede boiii Nybegynder
12. maj 2003 - 14:14 #3
Når clienten lukker sin browser ned kaldes vel destroy metoden i servlet??
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:18 #4
Nej !
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. maj 2003 - 14:18 #5
Clienten fortæller ikke nogen at browseren bliver lukket ned, og containeren må derfor forlade sig på timeout af sessionen før den kan lukke tilknyttede objekter ned. (samt at garbage collector skal have tid, lyst og lejlighed til at gøre noget ved sagen)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:20 #6
Servlet init bliver kaldt når servlet objektet bliver created
(normalt første gang servletten bruges).

Servlet destroy bliver kaldt når servlet objektet bliver
fjernet (normalt fordi servren lukkes ned).
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:21 #7
Det ekvivalente til servlet destroy i JSP er:

<%!
public void jspDestroy() {
%>
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:21 #8
Men det bliver kaldt på samme tidspunkt som servlet destroy: når
serveren lukkes ned.

Derfor: luk din database connection i bunden af din JSP side.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:22 #9
Eller endnu bedre:

brug en connection pool og release connection i bunden af din JSP side.