Avatar billede keldolsen Nybegynder
24. november 2000 - 23:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CD-Rom drev og Brænder drev i konfligt

Jeg har brænderprogrammet Nero. Hvis jeg vil lave en CD kopiering, får jeg en meddelelse om at CD-Rom drev og Brænder drev er forbundet til den samme IDE-Bus, og skriver videre at det anbefales at de tilsluttes forskellige IDE busser.- Er der nogen der kan hjælpe mig med dette trin for trin ???
Avatar billede mjl Nybegynder
24. november 2000 - 23:46 #1
På din motherboard er der to stk. ide slots.
På det ene sætter du harddisk som master og cdrom som slave.
På ide2 sætter du brænder som master
Avatar billede mjl Nybegynder
24. november 2000 - 23:48 #2
Det fladkabel der går fra IDE-slotsne kan forbindes til 2 enheder.
Avatar billede mjl Nybegynder
24. november 2000 - 23:49 #3
Husk at tjekke jumper bag på drevene for den rigtige indstilling:

MASTER - SLAVE
Avatar billede keldolsen Nybegynder
25. november 2000 - 00:00 #4
De svar du har givet mig virker rigtige, jeg vil nu gå igang med at kontrollere kablerne. Tak for hjælpen.
Avatar billede mjl Nybegynder
25. november 2000 - 00:54 #5
No problem
Avatar billede obelix Nybegynder
25. november 2000 - 10:20 #6
Denne løsningen har den fordelen at den virker helt fint, men den har den ulempe at den drar harddiskens hastighet ned på cd-rom sitt nivå. Eg har og Nero brennersoftware, og har tatt vekk haken i \"on the fly\" på cd-kopiering, so er hastigheten (UDMA66) på HDD opprettholdt
Avatar billede mjl Nybegynder
25. november 2000 - 11:39 #7
Denne måde er den bedste, når man bruger forskellige måder at brænde på. Til brænder fra HD, eller fra ROM til brænder. Der er jo forskellige hastigheder på drevene.....på denne måde er det min erfaring, at det bare kører uden problemer!!
Avatar billede obelix Nybegynder
25. november 2000 - 11:51 #8
Javisst virker dette problemfritt. Men det gjør det også om man tar vekk \"om the fly\" i brennerprogrammet. So beholder man ogso full hastighet på harddisken. Dette setter ned hastigheten på cd-kopiering, men setter opp hastigheten på alt annet som foregår i windows. Men en IDE port tilpasser all trafikk etter det langsomste drev på kabelen.
Avatar billede mjl Nybegynder
25. november 2000 - 11:52 #9
Ok....sant!! sorry!!
Avatar billede keldolsen Nybegynder
25. november 2000 - 21:12 #10
Tak til jer begge, jeg prøvede at fjerne hakket i \"on the fly\" på cd-kopi. Brændte en \"prøve\", jeg fik ingen fejlmeldinger og alt gik som det skulle.