Avatar billede bugsi Nybegynder
11. maj 2003 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammentælling af ordrer

Hej,

Jeg har et ark, hvor jeg skal bestemme antallet af unikke ordrer. En ordre kan defineres som: Kode, Dato, produkt og kunde er ens.

Denne kombination kan godt komme mange gange - men jeg er kun på jagt efter det samlede antal ordrer - er ligeglad med hvor mange gange en kombination forekommer.

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede lauer Nybegynder
11. maj 2003 - 10:24 #1
Jeg vil gerne give det et forsøg.
Kan du lave et testark til mig, så jeg har noget realistisk at gå efter?
Avatar billede lauer Nybegynder
11. maj 2003 - 11:12 #2
Ud fra de data du har givet har jeg prøvet at lave et regneark.

www.lauer.dk/scripts/eksperten.dk/spm351060.xls

De 2 række ude til højre er testrækker, og har kun det formål at tjekke om cellerne/varene er blevet set før. 1 hvis de ikke er og 0 hvis de er.
Så kan jeg bare ligge alle 1 taller sammen, og så få hvor mange forskellige varer der er.

Jeg tager på arbejde nu, og er først hjemme ved 21:30 tiden, men skriv herinde, så skal jeg nok svare igen.
Avatar billede bugsi Nybegynder
11. maj 2003 - 21:01 #3
Det virker perfekt - mange tak for hjælpen.