Avatar billede krisbjoern Nybegynder
10. maj 2003 - 04:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med Dynamisk Load af Billede

Jeg er ved at lave et website, hvor jeg henter nogle billeder ind i Flash via loadMovie og en ASP variabel.

Det går sådan set meget godt indtil nu...
Det er det samme jeg skal have flash til, som ved 2 foregående punkter... Nu loade den bare ikke billedet ind.

Jeg har websitet liggende til test her:
http://www.grandband.dk/kb3/FabK/

jeg henter billederne ind med denne Action
(Når jeg har sikret mig at variablen har fået tildelt en værdi)
loadMovie("db/Billeder/"+ArtPic,"_ArtPivView")

Det virke bare ikke...
Det drejer sig om menupunktet "ARTISTER" under GRAND.
Tilgengæld virker nøjagtig samme tilfælde fint under menupunktet "NYHEDER" og på startsiden under MÅNEDENS ARTIST.

Lige under der hvor billedet SKULLE loade ind (under menupunktet "ARTISTER") har jeg lavet en dynamisk text-box, som viser at der er en værdi i variablen.

Er der nogen der har et godt forslag til problemløsning!!!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
10. maj 2003 - 04:36 #1
Jeg glemte lige at sige, at hvis jeg dropper variablen og skriver følgende Action virker det også fint:
loadMovie("db/Billeder/Grand.jpg", "_ArtpicView")

???

Venlgist
Kristian Bjørn
Avatar billede barklund Nybegynder
10. maj 2003 - 08:08 #2
du kan teste lidt ved for eksempel at skrive:

getURL("db/Billeder/"+ArtPic,"_blank");
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
10. maj 2003 - 11:31 #3
Dejlig lille test-feature barklund...

Det ser ud til at variablen IKKE kommer med over i Flash.
Selvom den fint skrives ud på selve asp-dokumentet:
http://www.grandband.dk/kb3/FabK/ssi/getArtister.asp

Jeg er lost...
Nogle ideer???

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
10. maj 2003 - 11:37 #4
**********************************
****          O B S          ***
**********************************

TRYK IKKE PÅ "SAVATAGE"...

-Kristian
Avatar billede barklund Nybegynder
10. maj 2003 - 17:23 #5
Den pågældende side er jo helt tom... Der står kun lidt html...
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
11. maj 2003 - 19:21 #6
Det er korrekt...
Siden spørg efter en Session-værdi, så derfor skal man lige ind på sitet først, og vælge en artist. BORTSET fra "SAVATAGE".

Så åbnes mappen Billeder og der skrives at siden IKKE kan hentes
(Klart - Der er jo ikke angivet noget fil navn.)

Men hvis jeg laver et dynamsik textfelt under billedet, bliver filnavnet skrevet ind i tekstfelstet... Dvs. at det må være i loadMovie kommandoen at det går galt.

Det er heller ikke HVER gang at billederne under nyheder bliver loaded.
Når man så klikker på en anden nyhed, og derfefter på den første igen kommer billedet med.?!?

Men tilbage til det med Session.
Klik evt. først her:
http://www.grandband.dk/kb3/FabK/data.asp?artID=GRAND

Og derefter her:
http://www.grandband.dk/kb3/FabK/ssi/getArtister.asp

For at se hvad jeg snakker om!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
11. maj 2003 - 19:26 #7
NÅ!!!
Det virker ikke!

Gå hellere ind på sitet og vælg en artist!

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede barklund Nybegynder
11. maj 2003 - 23:10 #8
Jeg forstår ingenting og synes ikke rigtig, at der sker noget andet end en tom side, når jeg klikker på artister... :(
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
12. maj 2003 - 00:24 #9
det kan godt være at den ser lidt tom ud (Det er ikke popup'en du snakker om vel?)
Men der skulle gerne være en hvid ramme i venstre side og en liste med bands i hæjre side...(Der er jo ikke VALGT nogen artist endnu >>> Sitet er slet ikke færdigt endnu).
Vælger du f.eks. artisten GRAND, vil der komme en tekst frem der beskriver artiste. og der hvor den hvide ramme / firkant var, skulle der loades et billede ind(ligesom når man vælger menupunktet NYHEDER)...
Som anbefalet har jeg prøvet at lave loadMovie om til getURL, så man kan se hvilken URL Flash mener at den har fået via variablen.

Det der går mig sindsygt på er, at selvsamme kode virke under menupunketern NYHEDER og på START siden(link = Logo)... Det er egentlig en ret simpel ting, hvor der jo bare skal loades et billede. Værdien bliver hentet i en ACCESS database med en ASP-side der loades ind i Flash umiddelbart inden loadMovie kommandoen... LIGESOM hved de 2 andre menupunkter!!!

:o(

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede barklund Nybegynder
12. maj 2003 - 14:16 #10
hvis den bliver hentet i databasen lige inden loadMovie, så kan det meget vel være, at din variabel ikke er "nået frem" endnu. Du kan først loade billedet, når din variabler er ankommet...

Men du er nødt til at fortælle noget (= meget) script - ellers kan jeg jo ikke gætte det
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
12. maj 2003 - 14:35 #11
FAIR NOK...

Men som sagt er det IKKE noget problem de andre steder på sitet MED DEN SAMME SCRIPT-KODE?!?

Jeg har oprettet et MC med instance navn: "_ArtistPage" (pladsering = _root._CONTENT._Artistpage)

1. frame:[label = "Load"]
loadVariables("ssi/getArtister.asp", _root._CONTENT._ArtistPage, "POST");

3. frame:[label = ""] (ArtHL er en variablen der bliver tilskrevet via ASP)
if(ArtHL != ""){
    gotoAndPlay("LoadArtPic");
}else{
    gotoAndPlay("Load")
}

5. Frame:[label = "LoadArtPic"]
loadVariables("ssi/ArtistPage.asp", _root._CONTENT._ArtistPage, "POST");

7. Frame:[label = ""](ArtPic er den variabel som skal indeholde billedefilens navn - denne hentes ind via ASP i Frame 5)
if(ArtPic != ""){
    gotoAndStop("ArtLoaded");
}else{
    gotoAndPlay("LoadArtPic")
}

Frame 8:[label = "ArtLoaded"]
getURL("db/Billeder/"+ArtPic, "_blank");

Frame 9:[label = ""]
stop();

Jeg synes at jeg validere så godt jeg kan på at variablen ArtPic HAR fået tildelt en værdi INDEN at jeg kører kommandoen loadMovie.
Som du kan se i det dynamiske tekstfelt jeg har smidt ind under der hvor billedet skulle loade ind, får flash godt nok fat i variablens indhold.

???

Venligst
Kristian Bjørn ;o)
Avatar billede barklund Nybegynder
12. maj 2003 - 15:05 #12
for det første skal du ikke gå helt tilbage til framen der loader, når der endnu ikke er loaded - så starter den jo forfra med at loade hver gang :)

Det er dog ikke fejlen her - det er bare unødvendig load på serveren...

prøv i frame 8 at tilføje:

getURL("db/Billeder/"+ArtPic, "_blank");
ArtPic += ":8:";
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
12. maj 2003 - 16:26 #13
Det ændre tilsyneladende ikke rigtig på noget, bortset fra
at når der fra ASP siden ikke tildeles en værdi til variablen ArtPic
kommer der til at stå ":8:" i det dynamiske tekstfelt.

Så vi er vist ikke kommet tættere på endnu ;o)

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede barklund Nybegynder
12. maj 2003 - 16:32 #14
Men nu ved jeg, hvad fejlen er :)

frame 5 skal være:
ArtPic = "";
loadVariables("ssi/ArtistPage.asp", _root._CONTENT._ArtistPage, "POST");

Variablen var ikke loaded! Det var en "gammel" variabler, der var der i stedet..."
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
12. maj 2003 - 17:05 #15
DET LØSER MINSANDTEN PROBKEMMET!!! ;o)

Jeg har faktisk haft en linie(i første frame) der nulstillede variablen, men der skete ingen ting - Nok fordi jeg har bøvlet lidt rundt med det og ikke været så heldig at have alle de rigtigt parametre inde SAMTIDIG!!!

Tak for hjælpen og fortsat god dag
Venligst
Kristian Bjørn

PS
Smid lige et svar så du kan få dine point!
Avatar billede barklund Nybegynder
12. maj 2003 - 17:10 #16
OK :)
Avatar billede barklund Nybegynder
12. maj 2003 - 17:36 #17
Tark :)