Avatar billede johnson Nybegynder
23. august 1999 - 01:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Display tekstfil

Er det muligt at få asp til at displaye en tekstfil og dernæst markere nogle foruddefinerede ord i tekstfilen, ligesom nogle af søgemaskinerne der er i stand til at markere det/de søgte ord.
Avatar billede redfox Nybegynder
23. august 1999 - 07:58 #1
Ja, men det er meget kode...

se evt. på www.activeserverpages.dk
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 08:57 #2
Indlæs hele tekstfilen med ReadAll.
Derefter kan du så lave en tekstfil = REPLACE(tekskfil, ord, "<B>"&ord&"</B>") for hvert ord.
Avatar billede johnson Nybegynder
23. august 1999 - 20:55 #3
Asp er nyt for mig. Har du et eksempel på noget kode eller et sted hvor jeg kan se hvorledes man laver noget lignende i ASP. Jeg har bare fået at vide at det var asp der var sagen til en opgave af denne art.

Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 21:02 #4
Set fs    = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set thefile = fs.OpenTextFile(datafile)
tekstfil = thefile.ReadAll
thefile.close

hvor datafile er et specifikt filnavn på webserveren.
Avatar billede johnson Nybegynder
23. august 1999 - 21:46 #5
Det virker /tak