Avatar billede jems Nybegynder
08. maj 2003 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søge i DB ud fra resultat i Select sætning

Hejsa

Jeg skal lave en søge funktion.

Resultatet fra denne select skal jeg søge i, i næste select.
SELECT * FROM Dueslag WHERE Gruppe LIKE '%"&gruppe1&"%' OR Gruppe LIKE '%"&gruppe2&"%'

SELECT id FROM Dueslag WHERE Beskrivelse LIKE '%"&Request.Form("search")&"%' OR Overskrift LIKE '%"&Request.Form("search")&"%'

Hvordan gør jeg dette nemmest?

På forhånd tak for hjælpen

/jens
Avatar billede hankster Nybegynder
08. maj 2003 - 15:55 #1
SELECT id FROM Dueslag WHERE Beskrivelse LIKE '%"&Request.Form("search")&"%' OR Overskrift LIKE '%"&Request.Form("search")&"%' AND id IN (SELECT id FROM Dueslag WHERE Gruppe LIKE '%"&gruppe1&"%' OR Gruppe LIKE '%"&gruppe2&"%')
Avatar billede hankster Nybegynder
08. maj 2003 - 15:57 #2
Også kaldt en nested query...
Avatar billede hankster Nybegynder
08. maj 2003 - 16:05 #3
Hov det er samme tabel... hvorfor slår du dem ikke bare sammen til een selectsætning med et "og".
Avatar billede hankster Nybegynder
08. maj 2003 - 16:07 #4
SELECT id FROM Dueslag WHERE
(Gruppe LIKE '%"&gruppe1&"%' OR Gruppe LIKE '%"&gruppe2&"%')
AND
(Beskrivelse LIKE '%"&Request.Form("search")&"%' OR Overskrift LIKE '%"&Request.Form("search")&"%')
Avatar billede jems Nybegynder
09. maj 2003 - 12:04 #5
Kanon tak for hjælpen :)
Jeg brugte den sidste sætning du skrev.

/jens