Avatar billede pecl Nybegynder
08. maj 2003 - 13:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ok Cancel i en Msgbox

Hvis man bruger en Msgbox med VbOkCancel til at foreslå en tekst til et felt - hvordan får man den til at udfylde feltet med foreslaget ved at trykke OK og gøre ingenting ved at trykke cancel?
Avatar billede mortrr Praktikant
08. maj 2003 - 13:53 #1
Ved at kigge på hvilken værdi den returnerer.
Returnerer den 1, er der trykket på OK
Avatar billede ereoljo Nybegynder
08. maj 2003 - 13:54 #2
If vbYes = MsgBox("Er du sikker på at du vil formatere internettet?", vbCritical + vbYesNo, "Formaterings rutine") Then

msgbox "Du valgte at formatere internettet"

Else
'gør ingenting

End If

Ovenfor et eks. på msgbox
Avatar billede mortrr Praktikant
08. maj 2003 - 13:55 #3
ereolio -> Så mangler vi bare funktionen du sprang så elegant over. Jeg har ledt længe efter den, så vi kunne starte på en frisk.
Avatar billede ereoljo Nybegynder
08. maj 2003 - 13:56 #4
Bare set vbokcancel ind i koden istedet for vbyesno.
Avatar billede ereoljo Nybegynder
08. maj 2003 - 13:57 #5
hvad mener du? skulla han ikke bare have et eksempel på en msgbox ? :)
Avatar billede ereoljo Nybegynder
08. maj 2003 - 13:58 #6
åhh ja internettet :)
Avatar billede mugs Novice
08. maj 2003 - 18:01 #7
If vbYes = MsgBox("Hej", vbCritical + vbYesNo, "MsgBox") Then
Me.FELTNAVN = "Hej"
Else
Me.FELTNAVN = Null
End If

Mormalt bruger man vel ikke en MsgBox til at bestemme et felts indhold, men derimod en InputBox. Når en bestemt handling indtræder, popper der en inoutboks op, og heri skriver du den tekst, der skal være i feltet. Men så kan du jo lige så godt skrive det i feltet.

I stedet for ville jeg tænke lidt mere over, hvad der bestemmer indholdet i feltet, f.eks indholdet af et andet felt:

If Me.felt1 = "Hej" Then
Me.Felt2 = "Hej Hej"
Else
Me.Felt2 = Null
End If