Avatar billede hornshoj Nybegynder
24. november 2000 - 10:45 Der er 5 kommentarer

Lave en Windows NT/2000 Service med Visual Basic

Kære Eksperter!
Ifølge msdn (http://msdn.microsoft.com/msdn-files/026/001/210/Windows%20NT%20Service%20Control/ntsrvocx_htm.htm) skulle det være muligt at lave en Windows NT/2000 Service med VB. Hvem har lyst til at lave et VB projekt til mig da jeg ikke kan finde et projekt på MSDN. Service behøver ikke at lave noget (det finder jeg selv ud af).

På forhånd tak!
Avatar billede shjdsi Nybegynder
26. november 2000 - 22:29 #1
Jeg har fundet denne lille klumme som jeg er sikker på du kan bruge!
To create a VB program that has only console input and output--that is, no
dialog boxes or forms--you can use the Main procedure. Begin by creating a
new project. Open a code window, then choose Insert ³ Procedure.... In the
Insert Procedure dialog box, Select the Sub and Public options and enter
Main in the Name box. Click OK to create a new Main subroutine in the
General object. All your code will go in this routine; if you have any

useful BAS modules, you can add those to the project as well.

VB needs to know what code to execute when your application is called.
Since you\'re not using a form, you need to tell VB to start execution with
Sub Main. To do so, choose Tools ³ Options.... Click the Project tab and
select Sub Main from the Startup Form list. To remove the project\'s default
form, right-click on it in the Project window and choose Remove File from
the speed menu.

Testing a formless application can be a headache, so plan ahead: Use a log

file to get debug messages from your application. You\'ll want to read about
the Print # statement in VB\'s Help file, along with Open and Close.

Note that you can use this method to create a VB application that will run
as a service on NT. (Services can\'t have any forms or dialog boxes.)

Dette skulle gøre det for dig.
Avatar billede hornshoj Nybegynder
27. november 2000 - 08:15 #2
Det var ikke det jeg bad om... shjds...
Jeg bad om et helt projek til VB.
Avatar billede shjdsi Nybegynder
27. november 2000 - 09:42 #3
Jamen så held og lykke med det. Men dette forum er jo for spørgsmål og svar, ikke løsninger. Dem betaler man sig fra ude i byen.

mvh.
shjdsi
Avatar billede hornshoj Nybegynder
27. november 2000 - 10:03 #4
Jamen tak. Jeg ved ikke hvordan det er her i dette område, men i ASP området, laver man løsninger som svar. Sådan kan man jo også hjælpe andre.
Avatar billede shjdsi Nybegynder
27. november 2000 - 10:25 #5
ja ja hvis nogen vil lave det for dig eller har en skabelon liggende er det jo fint. Men ærligt talt, så er den vejledning jeg postede rimelig simpel at gå til, så jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det er så vigtigt for dig at få det lavet af andre, det er da sjovere at lave det selv.

Nå men sorry gider ikke diskuterer  sådan nogle banale småting.

Brug det eller vent til der kommer en løsning til dig.

hej hej