Avatar billede kjako Nybegynder
05. maj 2003 - 23:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kæder i excel

Hvis man i excel (ver. 2000) kopierer regneregler fra et dokument til et andet, opstår der ofte en kæde mellem de to dokumenter. Når man senere åbner det dokument, hvori kæden er, bliver man spurgt om man ønsker at opdatere kæden. Man kan naturligvis blot svare nej til dette sprøgsmål, men hvordan sletter man kæden igen? I menuen "Rediger/kæder" er det kun muligt at ændre eller åben kildefilen, men man kan ikke slette den. Hvordan kommer man af med den forbistrede kæde?

Med venlig hilsen kjako
Avatar billede kabbak Professor
05. maj 2003 - 23:03 #1
Peg på den fil du har åben, så forsvinder den
Avatar billede casch Nybegynder
05. maj 2003 - 23:07 #2
i den eller de celler hvor du har en formel der henviser til et andet dokument der skal du slette cellereferencen
Avatar billede kjako Nybegynder
05. maj 2003 - 23:15 #3
Hej kabbak og casch!
Tak for svarene, begge metoder virker. Det hurtigste er nok at pege på den fil, der er åben, da der er tale om store regneark, hvor det kan tage lang tid at finde den celle, der henviser til et andet dokument.

I burde have points begge to, men kabbak har svaret med en kommentar, som der ikke kan gives points til.

Med venlig hilsen kjako