Avatar billede skodder Nybegynder
05. maj 2003 - 13:03 Der er 3 kommentarer

SQL Scripts

Hej, nu er det mit første spg. herinde, så håber ikke jeg laver fejl =)

Jeg skal have lavet nogle databaser, deriblandt en kunde database, og laver et SQL Script:

CONNECT 'c:\KUNDE.gdb'
USER 'MIG' PASSWORD '123';

create table Kunde
(
Nr    varchar(5)    not null,
Navn    varchar(25)    not null,
Tlf    varchar(8)      not null,
Adr    varchar(35)    not null,
PostNr    varchar(4)    not null,
PostBy    varchar(15)    not null,
constraint    KUNDE    primary key(Nr),
);
COMMIT;
EXIT;

og når jeg kører det script i Interbase, så får jeg denne her fejl:
Statement failed, SQLCODE = -104
Dynamic SQL Error
-SQL error code = -104
-Token unknown - line 10, char -1
-)

Den forstår jeg ikke helt, nogen der kan hjælpe og sige hvad jeg har gjort galt??
Nok en dum fejl, da jeg ikke er så god til det =)

Forresten, er der nogle bedre programmer og bruge end Interbase SQL?? Det skal bare kunne det samme.

På forhånd tak =)
Avatar billede majo09 Nybegynder
05. maj 2003 - 14:09 #1
Er det ikke i "constraint    KUNDE    primary key(Nr)," du laver en fejl ?

Du skal jo ikke sætte noget komma når det er sidste linje...
Avatar billede skodder Nybegynder
05. maj 2003 - 14:11 #2
Hehe takker, det var godt nok lidt af en brøler, men jeg er heller ikke så god til det SQL =)
Avatar billede skodder Nybegynder
05. maj 2003 - 14:13 #3
Kan du så svare mig på hvad jeg så gør med mit spørgsmål nu, hvordan lukker jeg det??