Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
22. august 1999 - 14:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tving side(r) ind i ramme

Har rammesæt med 3 rammer: "venstre", "top" og "bund".
"Venstre" er navigation og i "bund" vises indhold. Fra start loades kun en "dummyside" med hjælp til vores brugere.

Fra en ASP-applikation har jeg brug for at sende HTML-koder og resultater til "bund". Resultatet fra ASP-en vil ellers blot lave sin egen side.

Har prøvet at gøre det ved at tvinge siden ind i rammesættet med:

if (top.location==self.location){
    top.location.href="navn på rammesæt.html"}

Det loader også godt nok rammesættet, men i "bund" står bare den oprindelige startside.

Har prøvet med parent.bund.location.href="den ønskede side"
men det ser ikke ud til at virke....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 14:12 #1
har du en URL vi kan glo lidt på?
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 18:22 #2
Hvis jeg fostår dit spørgsmål korrekt, så skal du huske på dette:

Du skal udføre dit ASP script på frames siden, ellers opdaterer den ikke alle de forskellige frames.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 18:23 #3
theartist>> kalder du det et svar?
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 18:24 #4
ja!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. august 1999 - 18:46 #5
hmm ok det ligner bare lidt et uddybende spørgsmål, men det er nok bare mig
Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
22. august 1999 - 18:49 #6
Nu må I ikke fokusere på ASP-en. Det var kun en forklaring på hvad der sker. Applikationen er en simpel postkort-applikation, hvor modtageren får en URL til en ASP-side. Kunsten er at få den loaded i den nederste ramme = "bund".
Når man blot loader rammesættet, tager det jo den oprindeligt definerede side "bund" med sig.
Kan ses (forhåbentligt) på "greenguides.dk/menu/contactus_dk.html". Tryk på knappen postkort.
I kan få koden, men som sagt er det ikke ASPen, der driller
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 19:09 #7
hvis du nu laver en if-else sætning på din frame side, og sæ sætter alle links til at pege mod frame siden. Så kunne du lave det typiske xxxxx.asp?side=xxxx. Og så på din frame side siger

if request("side") = "xxxx" then
side "side1.asp"
elseif request("side") = "yyyy" then
side "side2.asp"
end if

Jeg har nu kigger på din side kan jeg ikke ummidelbart se hvad du mener...

Jeg så først din kommentart lige nu :-(, hvis det ikke er ASP der driller hvad er det så?
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 19:11 #8
iøvrigt bør IKKE tile dit grafikstykke i øverst (bgbilledey), jeg kan se det går igen...
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 19:13 #9
arrrgh min stavning idag, det må lige rettes

iøvrigt bør du IKKE tile dit grafikstykke i øverste frame (bgbillededet), jeg kan se det går igen...ikke pænt
Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
22. august 1999 - 21:41 #10
Ikke forstået. Det bør bestemt ikke gå igen, da grafikstumpen er lille og øverste frame (top) afpasset efter grafikken. Den MÅ ikke kunne gentages???

Hvilken browser giver fejlen?

theartist: du mener at lave nederste frame (bund) til en ASP-side og så teste en variabel, ikke? - Det kunne måske virke.
Avatar billede theartist Nybegynder
22. august 1999 - 21:55 #11
det var explorer 5.0 der gav mig problemer i en 1162x864 opløsning, jeg kunne se den grønne ramme til venstre igen!!

Jo både i framepagen og i bundframen kan man tjekke. Det smarte er at framepagen reloader begge framesider samtidig, og så kan man lave sine variabler her!
Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
22. august 1999 - 22:55 #12
Jeg prøver lige.

862 i højden burde ikke give problemer, da baggrundsbilledet i venstre ramme er 900 pixels højt
Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
23. august 1999 - 10:58 #13
theartist's metode virker godt nok - dog er man nødt til at overføre variablerne fra rammedefinitionssiden til "bund"-siden. Den har tilsyneladende ikke adgang til querystring?

    <FRAME SRC="postkort/sendit_dk.asp?fromn=out&ident=<%=Request.Querystring("ident")%>&psw=<%=Request.Querystring("psw")%>"  NAME="Bund" FRAMEBORDER="No" SCROLLING="Default" NORESIZE MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0">

Lav et svar, så får du pointene
Avatar billede mrj615 Nybegynder
23. august 1999 - 11:41 #14
Han har lavet et svar!
Avatar billede theartist Nybegynder
23. august 1999 - 15:00 #15
du skal bare acceptere