Avatar billede cpc Nybegynder
02. maj 2003 - 20:34 Der er 5 kommentarer

Chatrum i frontpage

Jeg har ikke meget forstand på at lave hjemmesider, men det er nu lykkedes mig (desværre i frontpage). Mangler nu bare en form for chatrum (eks. som her) hvor man kan skrive korte beskeder.
Dette skal altså kunne virke på en side skrevet i frongpage.
Er der ikke en der kan forklare mig hvordan dette gøres.

Ps. Skal være meget enkelt at sætte op.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2003 - 20:39 #1
Du kan lave det i frontpage, men det er ikke særligt godt. jeg vil anbefale at du downloader eet færdigt forum (som eksperten) i f.eks. asp og bruger det.

Forumet kan hentes her http://forum.snitz.com rigtigt godt forum men stor funktionalitet og let at tage i brug, gratis

Det kræver at du har et asp webhotel da det ellers ikke kan køre.
Avatar billede cpc Nybegynder
02. maj 2003 - 21:37 #2
Jeg har nu fulgt manualen til forum.snitz og oploaded filerne på serveren. Ved endnu ikke om det virker, men jeg har ikke angivet nogle steder hvor på min hjemmeside "chatforummet" skal være. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2003 - 21:41 #3
Først skal du ind i readme filen. Den beskriver hvordan du får forbindelsen til at virke. Hvis du vælger at bruge den medfølgende access database skal du kun fjerne en udkommentering (') fra den rigtige kodelinie. Du kan læse i readme firle hvilken fil der skal rettes i.

Jeg mener også det er beskrevet hvilken asp fil du skal linke til. Mit forum køre på mit intranet på arbejde, så jeg kan først se efter hvilken fil jeg linker til på mandag (det skulle ikke undre mig at den hedder index.htm eller default.htm)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 13:43 #4
FrontPage er ikke til at lave dynamik i.

FP er kun til designet, dvs. alt HTML'en.

Du skal have et forum i ASP eller PHP, her er nogen, du skal bare vide om dit webhotel understøtter det. (jeg kan anbefale PHP).

http://www.solutions2all.dk/site_search.asp?keyword=forum&searchin=3

MVH
Anders
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 17:48 #5
snuseren.dk>du kan faktisk lave dynamik med asp i de nyere versioner af frontpage, som sædvanlig er koden ikke særlig køn og fiks, men det er blever meget bedre med tiden