Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
02. maj 2003 - 19:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cellpadding i en frame side...

Jeg vil gerne have mellemrum mellem alle rammer på en side, der er opbygget i frames.

Kan jeg sætte det ind i et stylesheet, og evt. hvordan.

Jeg har prøvet at sætte cellpadding="10px" ind under <frameset rows="115px,485px" cellpadding="10px"> men uden held.

<html>
  <head>
    <title>Bomavent A/S</title>

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
  </head>

  <frameset rows="115px,485px">
    <frame src="overskrift.htm">
  <frameset cols="100px,700px">
    <frame src="linkbar.htm">
    <frame name="main" src="main.htm">
  </frameset>

</html>
Avatar billede knudgert Nybegynder
02. maj 2003 - 20:43 #1
<frame name="main" src="main.htm" marginwidth="10" marginheight="10"> er måske det du søger.
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
02. maj 2003 - 20:48 #2
Der kommer stadig ikke mellemrum mellem rammerne... Jeg vil gerne have det som på denne side www.tagenkiks.dk...
Avatar billede knudgert Nybegynder
02. maj 2003 - 20:54 #3
Der er ikke brugt frames på den side, det er opbygget i tabeller udover at der en iframe til noget af indholdet.
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
02. maj 2003 - 20:57 #4
Vil det så sige at jeg ikke kan bygge min side op af frames hvis jeg vil have mellemrum mellem rammerne ?
Avatar billede knudgert Nybegynder
02. maj 2003 - 21:14 #5
Du kan vel bare sætte margin på de sider, der skal være i frame?
Det vil se ligesådan ud.
<body style="margin-left: 10px; margin-top: 10px"> f.eks.
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
02. maj 2003 - 21:36 #6
og skal det så sættes ind i mit stylesheet eller hvor ?
Avatar billede knudgert Nybegynder
02. maj 2003 - 21:57 #7
Hvis du bruger css, så sætter du det bare der ved body, ellers kan du jo bare skifte den <body> der er ud med <body style="margin-left: 10px; margin-top: 10px">