Avatar billede habildgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 21:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formmail??????????+

Jeg har længe haft en side på cibercity ved navn: http://hafoto.homepage.dk På den er der en form hvor brugere kan skrive til mig via siden. Den er lavet med FormMail.

Nu har jeg SAMME side oppe som: www.abildgaard.frac.dk, som bruger PHP. På DENNE side har jeg måttet FJERNE formsiden, fordi jeg IKKE kan få afsendelsen af mails fra siden til at fungere?????????

Ved nogen hvorfor? Så mail mig venligst på: hac@home3.gvdnet.dk
Avatar billede schaefner Juniormester
01. maj 2003 - 21:07 #1
Det er jo ikke til at sige hvorfor det ikke virker, men du kan jo prøve et lille eksempel:

<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Dit navn: <input type="text" size="20" name="navn"><br>
Din e-mail: <input type="text" size="20" name="email"><br>
Din besked: <textarea wrap="physical" rows="5" cols="20" name="besked"></textarea><br><br>
<input type="submit" value="send" name="submit">
</form>
<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
    if(!isset($_POST['navn'], $_POST['email'], $_POST['besked'])) {
        echo "Alle felter er ikke udfylt";
    } else {
        mail("din@email.dk","Emne","Navn: $_POST[navn]\nE-mail: $_POST[email]\nBesked: $_POST[besked]","From: $_POST[navn] <$_POST[email]>");
        echo "Mailen er sendt";
    }
?>
Avatar billede donwang Nybegynder
01. maj 2003 - 21:11 #2
Du kan også benytte min gratis service Form-Mail www.simplesolutions.dk/formmail
Avatar billede donwang Nybegynder
01. maj 2003 - 21:12 #3
Hmmm... Jeg hedder også Ablidgaard...
Avatar billede habildgaard Nybegynder
01. maj 2003 - 21:30 #4
Har lige mailet dig Jens..................
Avatar billede donwang Nybegynder
02. maj 2003 - 22:32 #5
Svar!