Avatar billede btolstrup Nybegynder
30. april 2003 - 15:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mapning af eksternt drev

Hejsa - alle i kloge hovedet !?! *S*S*

Jeg leder efter et koncept, eller løsningsforslag, hvori jeg kan åbne eksterne drev på/fra en server.

Eksempel:
Server1 har et virtuelt drev "E" som reelt er "D"-drev på server2.
Nu vil jeg startende på server1 gerne:
1. Checke om E-drevet er mappet til server2, hvis ikke vil jeg gerne mappe E-drevet til at være D-drvet på server2 - altså overskrive andre virtuelle drevs!
2. Logge på server2 via E-drevet med password
3. Udføre noget arbejde på server2
4. Logge af E-drevet(set fra server1's synspunkt.) - Det er vist det der hedder disconnect i en engelsk explorer :)

Hvilke metoder skal jeg benytte for at logge på et system, og disconnect adgangen bagefter?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. april 2003 - 15:39 #1
if( !FileSystemView.getFileSystemView().isDrive( "E:/" ) )
  Runtime.getRuntime().exec( "net use e: \\bla\bla" );

blot et eksempel der måske kan lede dig på sporet. Ellers på du nok være mere konkret
Avatar billede btolstrup Nybegynder
30. april 2003 - 15:46 #2
Det jeg ønsker er en metode til at mappe et virtuelt drev. Lige som man manuelt kan gøre det i Explorer ved at højreklikke på "My network place" og vælge "Map network drive". Her skal man så angive data for hvilket drevbogstav som skal asignes til dette eksterne drev, og man kan/skal angive username og password til at logge på med.

Efterfølgende kan man lave en disconnect for at afslutte forbindelse til det eksterne drev. Dette kan have sikkerhedsmæssig betydning på et nedværk hvis man ikke gør dette.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. april 2003 - 15:50 #3
nu ved jeg ikke lige hvorfor du kalder det virtuelt, men det gøres vha. net use kommandoen, så jeg ved ikke hvorfor det lyder som om du ikke kan bruge det jeg skriver
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2003 - 16:01 #4
net use er kommando-linie versionen af connect og disconnect
i Explorer.

Connect:

net use E: \\server2\d

Disconnect:

net use E: /delete

Se flere muligheder med:

net use ?

(inklusive hvordan man angiver username & password)
Avatar billede btolstrup Nybegynder
02. maj 2003 - 13:19 #5
Arne: kan du uddybe. Det sidste ligner et link, men er det ikke......
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2003 - 13:50 #6
Kommandoen:

  net use E: \\server2\d

connecter til server server2 share d og kommandoen som drev E:

  net use E: /delete

disconnecter drev E og:

  net use ?

viser lidt flere muligheder inklusive syntax for at angive
username og password i connect komandoen.

Sidstnævnte giver:

C:\>net use ?
The syntax of this command is:

NET USE [devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]]
        [/USER:[domainname\]username]
        [/USER:[dotted domain name\]username]
        [/USER:[username@dotted domain name]
        [[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

NET USE {devicename | *} [password | *] /HOME

NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}]

Hvad er det du vil have uddybet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2003 - 00:24 #7
btolstrup>

Tid at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede btolstrup Nybegynder
12. maj 2003 - 14:35 #8
Yep
Avatar billede btolstrup Nybegynder
12. maj 2003 - 14:36 #9
Hvorfor kan jeg ikke tildele point?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2003 - 14:59 #10
btolstrup>

Kun kommentarer - ingen svar.

riversen>

Du må nok hellere ligge et svar.
Avatar billede btolstrup Nybegynder
07. september 2003 - 09:08 #11
Lukker denne sag - takker alle for deres bemærkninger