Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 20:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

disable onboard grafikkort

Jeg har et pc'er PII 350 Mhz med et Medion 9901 bundkort.

Nu vil jeg gerne gøre brug af et andet grafikkort, men det får jeg ikke lov til af det onboard kort der sidder, hvordan disabler jeg det evt manual til bundkortet ??
Avatar billede dark-hunter Nybegynder
28. april 2003 - 20:41 #1
uninstall dit gamle grafik korts driver og installer det du fik med til dit nye.
Avatar billede bruns Nybegynder
28. april 2003 - 20:41 #2
Du kan sansynligvis slå det fra i BIOS'en.

Alternativt er det en jumper på bundkortet der skal flyttes.
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. april 2003 - 20:43 #3
Højklik på "Denne computer" - egenskaber - vælg fanebladet "enhedshåndtering" - tryk på + ud for skærmkort - dobbeltklik på det der er onboard - vælg deaktiver - OK. Genstart.

/dittlau
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 20:44 #4
dark-hunter>> Jeg kan ikke komme i kontakt med min pc'er når jeg sætter det nye grafikkort i.

Bruns>> Hvor sidder Jumperen på bundkortet, der er ikke mulighed for at slå det fra i bios, ellers må du fortælle mig hvor i bios.
Avatar billede dark-hunter Nybegynder
28. april 2003 - 20:45 #5
så skal du ud i biosen og slå det fra som bruns siger!!!
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 20:46 #6
dittlau>> Problemet er at jeg får sortskærm når jeg sættet det nye grafikkort i pc'en, så kan den ikke finde ud af det, når der er 2 grafikkort
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 20:47 #7
dark-hunter >>> HVOR i BIOS ???????
Avatar billede dark-hunter Nybegynder
28. april 2003 - 20:47 #8
dur det ikke hvis du slår dit onboard fra først???
Avatar billede dark-hunter Nybegynder
28. april 2003 - 20:48 #9
ved det ikke jeg dur ikke til det bios shit!!!
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 20:49 #10
dark-hunter >> Hvorfor gør sig klog på noget man ikke ved hvad man snakker om !!!!!
Avatar billede dark-hunter Nybegynder
28. april 2003 - 20:51 #11
jeg ved at du så skal slå det fra ude i biosen men jeg ved ikke hvor så jeg kloger ikke i noget jeg ikke ved noget om:-(
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 20:51 #12
Dark-hunter>> HVis jeg viste, hvordan jeg slog det fra, så havde jeg aldrig oprettet dette spørgsmål VEL !!!!!!!!!!
Avatar billede bruns Nybegynder
28. april 2003 - 20:51 #13
Hvis du ikke umiddelbart kan se det i BIOS, er det nok på bundkortet, jeg ser lige om jeg kan finde en manual til bundkortet.

Du kan dog også være i den situation, at dit nye grafikkort ikke kan sammen med PC'en. Jeg havde en 350 Mhz Fujitsu maskine, hvor jeg forsøgte at sætte et GeForce2 kort i, det kunne simpelt hen ikke lade sig gøre.
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 20:52 #14
dark-hunter>> Har du aldrig lært at sætte kommaer, her er en håndfuld ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Avatar billede bruns Nybegynder
28. april 2003 - 21:19 #15
Umiddelbart ser det ikke ud til at kunne slås fra, men du kan jo selv læse efter: http://www.cosiworld.de/ (OBS på tysk - De dokumenter der linkes til er dog på engelsk).
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. april 2003 - 21:22 #16
Brunst>>> Takker for hjælpen :O)