Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. april 2003 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pladsmangel

Jeg har en pc med en "ikke helt okay" udgave af Windows XP, men det skal der ændres på nu.
Jeg vil gerne at alt bliver som det er nu, så jeg regner med/håber på bare at kunne lave en backup, formattere harddisken og så lægge den nye (lovlige) udgave ind, men....
2 spørgsmål....
Kan det overhovedet lade sig gøre?
Hvad gør jeg når backupfilen fylder godt 5 GB og jeg kun har en ekstra harddisk på 3 GB? Kan den zippes eller.....?
Avatar billede ebe Praktikant
28. april 2003 - 15:18 #1
Du behøver jo ikke at kopiere hele systemet over. Sæt 3GB disken til som slave og kopier de data over du gerne vil gemme.
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. april 2003 - 15:59 #2
så vil jeg jo miste indstillinger og programmer eller hvad?
Avatar billede ebe Praktikant
28. april 2003 - 16:37 #3
ja, men hvis du lægger en ny (lovlig!) udgave på en nyformateret hard-disk, mister du jo alle indstillinger og installerede programmer alligevel. Alt skal genindstalleres.  Den eneste måde du ville kunne bevare det på er at gemme en image, men så er det jo den "ikke helt ok udgave". Jeg tror ikke, at du kan installere den lovlige ovenpå den gamle.
Avatar billede ebe Praktikant
28. april 2003 - 16:38 #4
Men jeg har ikke xp, det kan være der er nogle xp-folk her som mener noget andet :)
Avatar billede ebe Praktikant
08. november 2003 - 09:42 #5
hvordan fik du så løst det??
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 22:55 #6
Det blev ikke løst