Avatar billede kenneth1974a Nybegynder
28. april 2003 - 00:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Store problemer med Formmail!!

Hej alle sammen!!

Jeg har skiftet webhotel og nu har jeg problemer med min "formmail". Jeg skrev en mail til dem og fik dette svar.

>>ahh, det ser ud som om du ikke har taget højde for at register_globals er sat til Off i vores php.ini

det betyder at du skal bruge fx $_POST[send] eller $_GET[send] istedet for bare $send<<

Jeg har rettet dette i php koden, men det virker stadigvæk ikke. Når jeg trykker send, så blinker den lige på siden og så sker der bare ikke noget....???

Siden hvor php scriptet ligger hedder - www.kennethhertz.dk og så under "kontakt".

Håber at der er nogle som kan hjælpe eller har en god idé!!

På forhånd tak.

Kenneth ;-)

P.S Jeg fatter minus m.h.t. MySQL, så lad nu værd med at forslå det!! Det skal helst være i PHP.
Avatar billede schaefner Juniormester
28. april 2003 - 00:28 #1
Må vi se koden du bruger?
Avatar billede schaefner Juniormester
28. april 2003 - 00:32 #2
Et lille eksempel:

<form name="tilmelding" method="post" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Email: <input type="text" name="email"><br>
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
Emne: <input type="text" name="emne"><br>
Besked: <textarea name="besked"></textarea><br><br>
<input type="submit" name="send" value="Send">
</form>

<?php
if(isset($_POST['send'])) {
  mail("$_POST[email]","$_POST[emne]","Navn $_POST[navn]\nEmail: $_POST[email]\nBesked: $_POST[besked]","From: $_POST[navn] <$_POST[email]>")
  echo "Mailen er sendt";
}
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
28. april 2003 - 00:33 #3
Skal selvfølge lige ændres så den sender til din email :)

<?php
if(isset($_POST['send'])) {
  mail("din@email.dk","$_POST[emne]","Navn: $_POST[navn]\nEmail: $_POST[email]\nBesked: $_POST[besked]","From: $_POST[navn] <$_POST[email]>")
  echo "Mailen er sendt";
}
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
28. april 2003 - 00:46 #4
Skal også lige være:
<form name="tilmelding" method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Avatar billede kenneth1974a Nybegynder
28. april 2003 - 06:58 #5
Hej Schaefner

Her er koden..!! På forhånd tak.

<html>
<head>
<title>klennethhertz.dk</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style>
<!--
a:link {color:#000000; text-decoration:none}
a:visited {color:#000000; text-decoration:none}
a:hover {color:#000000; text-decoration:none}
-->
<!--
body {cursor:default}
-->
</style>
<script language="JavaScript">
  function co(element,mode) {
    if (mode=="in") {
      cursortype = 'hand'
      colorval = '#e9e9e9'
    } else if (mode=="out") {
      cursortype = ''
      colorval = '#B7C6D6'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">

function setcookie(name,value) {
  today = new Date;
  expires = new Date(today.getTime() + 30 * 24 * 60 * 60 * 1000);
  document.cookie=name + "=" + escape(value) + "; expires=" + expires
}
function getcookie(name) {
  cookielist=document.cookie.split("; ");
  for ( count = 0 ; count < cookielist.length ; count++ ) {
    if ( cookielist[count].split("=")[0] == name )
      return unescape(cookielist[count].split("=")[1])
  }
  return null;
}
function showvisits() {
  visits = getcookie("visits")
  if ( visits == null ) visits = 0;
  visits++;
  document.write(visits);
  setcookie("visits",visits);
}
//-->
</SCRIPT>
</head>
<style>
.button      {background-color:#FFFFFF;
          border-bottom:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-left:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-right:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-top:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          color:#000000;
          cursor:hand;
          font-family:verdana;
          font-size: 8pt;
          }

.but      {background-color:#FFFFFF;
          border-bottom:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-left:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-right:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          border-top:dotted 1px;
          border-color:#000000;
          color:#000000;
          font-family:verdana;
          font-size: 8pt;
          }

</style>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" background="file:///C|/Internet%20stuff/Diverse/Formmail/gfx/back.jpg">
<div align="center"></div><BR>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="Gray" width="60%" align="center" height="30%" border="1" style="border-right: 1 solid #000000; border-left: 1 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000">
  <tr bgcolor="#FFFFFF">
    <td width="257" height="393" bgcolor="#CECECE" style="border-right: 1 solid #000000; valign="top" align="left" valign="top" BORDERCOLOR="1">
      <DIV ALIGN="CENTER">
        <P align="center"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" SIZE="1"><BR>
          </FONT><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"><br>
          </font><font face="Verdana" size="1"> </font></P>
      </DIV>
      </td>
    <td width="416" height="393" bgcolor="#FFFFFF" valign="top" BORDERCOLOR="1">
      <div align="center">
        <table border="0" width="90%" height="50%" cellspacing="0" align="center">
          <tr>
            <td height="213" valign="top">
              <form action="mailform.php" method="post">
                <div align="center"><font face="Verdana" size="1">Dit navn:</font><br>
                  <input type="text" class="but" name="navn">
                  <br>
                  <font face="Verdana" size="1">Din email adresse:</font><br>
                  <input type="text" class="but" name="epost">
                  <br>
                  <b></b><font face="Verdana" size="1">Emne:</font><b><font face="Verdana" size="1"><br>
                  </font> </b>
                  <input type="text" class="but" name="emne">
                  <br>
                  <font face="Verdana" size="1">Besked:</font><br>
                  <textarea wrap="on" class="but" rows="10" cols="40" name="tekst"></textarea>
                  <br>
                  <input type="submit" class="button" value="Send Besked" name="send">
                  <font color="#FFFFFF">__</font>
                  <input type="reset" class="button" value="Slet Besked" name="reset">
                  <br>
                  <font face="Verdana" size="1">
                  <?php

if ($_REQUEST['send']) {
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  "$meddelelse\n";
        echo  "<form><input type=button value=\"<<< Tilbage\" onClick=history.back()></form>\n";
        echo  "</body></html>\n";
        exit;
    }

    if (!$navn) tilbage( "<BR><BR>Du har glemt at skrive dit navn.");
    if (!$tekst) tilbage( "Du har glemt at skrive noget beskedfeltet.");

  $tekst = "$tekst ";

    mail( "k.hertz@privat.dk", "Sendt fra kennethhertz.dk - Emne: $emne", $tekst, "From: $epost\nX-Mailer: http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI");
echo  "Jeg har modtaget din email, og svarer tilbage hurtigst muligt!\n";

}

?>
                  </font> </div>
              </form>
            </td>
          </tr>
        </table>

      </div>
    </td>
  </tr>
</table>
<div align="center"><br> <p><font face="verdana" size="1">
</font></p></div>
</body>
</html>
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2003 - 12:07 #6
<?php

if ($_POST['send']) {
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  "$meddelelse\n";
        echo  "<form><input type=button value=\"<<< Tilbage\" onClick=history.back()></form>\n";
        echo  "</body></html>\n";
        exit;
    }

    if (empty($_POST['navn'])) tilbage( "<BR><BR>Du har glemt at skrive dit navn.");
    if (empty($_POST['tekst'])) tilbage( "Du har glemt at skrive noget beskedfeltet.");

    mail( "k.hertz@privat.dk", "Sendt fra kennethhertz.dk - Emne: $_POST[emne]", "$_POST[tekst]", "From: $epost\nX-Mailer: http://$_SERVER[REQUEST_URI]");
echo  "Jeg har modtaget din email, og svarer tilbage hurtigst muligt!\n";

}

?>

måske ?
Avatar billede kenneth1974a Nybegynder
28. april 2003 - 21:42 #7
Hej Shady

Det virkede faktisk, men i den mail der sendes fra siden indgår hverken "navn" eller "e-mail" når jeg modtager den i Outlook...???

Mvh
Kenneth
Avatar billede repox Seniormester
29. april 2003 - 14:11 #8
Det her skulle gøre det...

<?php

if ($_POST['send']) {
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  "$meddelelse\n";
        echo  "<form><input type=button value=\"<<< Tilbage\" onClick=history.back()></form>\n";
        echo  "</body></html>\n";
        exit;
    }

    if (empty($_POST['navn'])) tilbage( "<BR><BR>Du har glemt at skrive dit navn.");
    if (empty($_POST['tekst'])) tilbage( "Du har glemt at skrive noget beskedfeltet.");

    $tekst = $_POST['tekst'];
    $tekst .= "\n\nPosten er sendt af $_POST[navn]\n"
    $tekst .= "Svar bedes sendt til $_POST[epost]\n\n";

    mail( "k.hertz@privat.dk", "Sendt fra kennethhertz.dk - Emne: $_POST[emne]", "$tekst", "From: $epost\nX-Mailer: http://$_SERVER[REQUEST_URI]");
echo  "Jeg har modtaget din email, og svarer tilbage hurtigst muligt!\n";

}

?>