Avatar billede coke1 Nybegynder
27. april 2003 - 16:09 Der er 2 kommentarer

For stort trafikforbrug i Counterstrike

Her i huset bor 2 teenagere der er vilde med at spille Counter Strike på hved deres computer, forbundet via en D-link 804 til nettet som er en boligforenings opkobling med afregning via forbrug noget ligesom hos Stofa med betaling efter hvor stort forbruget er pr md  ( 5 gb/ md ) Men det er dog tilladt med flere computere på samme tid. De sidste par måneder er forbruget steget enormt op til 8-9 gb på en måned. Da det er ungerne selv der betaler for forbruget over de 5 gb stoler jeg fuldt og fast på dem, når de siger at de ikke downloader noget ( så som film og musik ) Hvad er grunden til at deres forbrug er blevet så stort. De spiller lige så lang tid som før ( og ikke mere ) Kan de ha downloaded et program der gør at de bruger meget mere trafik ved at spille, så som det program der gør at de kan tale sammen i headsættene mens de spiller eller er spillet, der så vidt jeg har forstået ofte bliver forbedret og opdateret blevet så tungt, at forbruget langt overstiger denne Stofalignende afregningsform med et maxforbrug på 5 gb pr md. På en dag i weekenden brugte de 2 kun ved at spille counter 400 mb. Det virker da helt vildt eller hvad. Der må da være andre fks.Stofakunder der har samme problem.Der er 200 point til den der løser problemet.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
27. april 2003 - 16:28 #1
1: tror da de dl'er noget (man skal spille pænt meget cs for bar 100mb)
2: headset går over streem i cs og tager ikke mange kb
3: hvis der er flere en de 2 der bruger nættet er der jo nok noget der
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2003 - 17:11 #2
Jeg spiller vel 1 times CS hver dag - og med download og alm. surfing + CS kommer jeg knapt op på 2 Gb, så jeg tror du skal have fat i en form for software der logger deres færden på nettet.

P.s. Har de kazaa installeret - hvis ja - så har du grunden.