Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 00:24 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

kan man lave array ude []

jeg har et kæmpe problem som haster kan man lave
sådan at den tager et array af formPsn_lastName som kommer fra en form på forgående side hvor de er valideret med javaScript som ikke tolererer formPsn_lastName[], derfor har jeg måtte ændre fra
$_SESSION["psn_lastName"][$j] = $formPsn_lastName[];
til
$_SESSION["psn_lastName"][$j] = $formPsn_lastName; men det kan php ikke... er der nogen der ved hvordan?
Avatar billede schaefner Juniormester
27. april 2003 - 00:26 #1
Den forstod jeg ikke helt.
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 00:31 #2
jeg har en form med flere felter af sammenavn dem ønsker jeg at sætte som session variabler der er blot det problem at jeg kan ikke i html formens navne anvende [] da jeg ønsker at validere felterne via javaScript. så derfor er spørgsmålet hvordan jeg kan få dem fanget via php på næste side
Avatar billede grunken Nybegynder
27. april 2003 - 00:33 #3
schaefner > kig evt. her osse : http://exp.dk/spm/345116
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 00:33 #4
grunken> tak for den... det tænkte jeg ikke på...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2003 - 00:48 #5
Skal du validere i JavaScript kan du give hvert felt et unikt id="blabla"
og så bruge getElementbyId("blabla") - eller hvad den funktion nu hedder :)
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 00:54 #6
det ved jeg, men problemet er om den kan tage array
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2003 - 00:56 #7
Dit name kan være "jjj[]" men din id er helt normal, og behøver
ikke have noget med dit navn at gøre.
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 00:59 #8
vent lige jeg prøver...
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 01:26 #9
jeg kan ikke få getElementbyId("blabla") til at virke... hvad er den fulde syntax for brugen? er det document.getElementbyId("blabla") eller formName.getElementbyId("blabla") ? og kan den samle et array?
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 02:02 #10
I did it... tak for jeres interesse og hjælp... løsningen er en kombination af brugen af id istedet for name og den hjælp som jeg fik i http://exp.dk/spm/345116 grunken > jeg vil gerne give dig 60 point for din hjælp og 20 til erik jacobsen men hvordan gør jeg det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2003 - 08:40 #11
Tak, jeg samler ikke på point
Avatar billede grunken Nybegynder
27. april 2003 - 11:59 #12
ligger et svar så :)
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 12:25 #13
Du kan se det i aktion på beachcamp.dk... under bestilling hvis du finder en fejl må du gerne smide en besked
Avatar billede grunken Nybegynder
27. april 2003 - 12:39 #14
Okay kigger lige så :)