Avatar billede mabu Nybegynder
26. april 2003 - 16:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan XPPRO forhindre programmer i at søge i subfolders ?

Mit problem opstår i forb. med at hente billeder fra et HP 215 digitalkamera. Kameraet opretter en ny folder hver gang det tændes og man tager billeder ( resultat: mange billeder med samme navn). Medfølgende software - PhotoImpression 2000 - kan ikke finde billeder der ligger i disse subfolders, selvom funktionen kan til og fravælges, men kun hvis man definerer én specifik folder. Har prøvet reinstallation. Har prøvet at sætte kortet i en kortlæser. Har prøvet at kopiere alle foldere til harddisken, men intet virker. En anden maskine med nøjagtig samme software klarer opgaven uden problemer (og omdøber automatisk billeder med ens navne). Så er der en indstilling i XPPRO, der kan give sådan et problem?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
28. april 2003 - 01:57 #1
Det lyder godt nok underligt at du hver gang får en ny mappe når du tænder dit kamera. Det lyder som om du skal få gjort noget ved dit kamera i stedet for. Når jeg tænder for mit Hp er der en mappe f.eks til 315 hvis jeg så sætter det over i et andet kamera oprettes en ny mappe som passer til netop det kamera. Når jeg har kopieret alle billede og formateret kortet fortsætter mit kamera fra det nr. som den nåede til sidst. Prøv lige at opdater dit software til det kamera.
Hvis du står i stifinderen og åbner for dit kamera skulle du meget gerne kunne se samtlige mapper som det har oprettet, og du kan herefter gemme alle dine billeder. Dog er der ingen billeder som må hedde det samme når du gemmer, for så bliver de bare overskrevet. Du skulle meget gerne kunne åbne og gemme samtlige billeder i ethvert billedebehandlingsprg. Næsten alle har Microsoft PhotoEditor som sagtens kan åbne dine billeder.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. maj 2003 - 13:12 #2
Takker for point:)