Avatar billede celal Nybegynder
25. april 2003 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åben Hjemmeside index

Jeg har en link, som man klikke på fra en mail. men når man klikker på linket, er det kun selve side der bliver vist, resten af hjemmeside Index(framesetene) bliver ikke vist. Er det muligt at man på den aktuele side kan lave noget kode html eller ASP, som sørger for at siden åbnes med Index. Ikke start siden, men med den side som jeg gerne vil have vist i hovedframet..30
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. april 2003 - 11:39 #1
Det er et javascript spørgsmål da man Server side ikke kan se hvor man kommer fra eller er, det neste man kan er at vise en side.

Du kan ligge et script som dette ind i toppen på de sider som skal vises i frames. Du skal så udskifte index.asp med nanvet på den fil der er din frameset fil to steder:

<script LANGUAGE=javascript>
if (top.location.href.indexOf('index.asp') == -1) {
  parent.location.href = 'index.asp';
}
</script>
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. april 2003 - 11:40 #2
hov der skal vist være top begge steder:

<script LANGUAGE=javascript>
if (top.location.href.indexOf('index.asp') == -1) {
  top.location.href = 'index.asp';
}
</script>
Avatar billede celal Nybegynder
25. april 2003 - 12:03 #3
Jeg har prvøvet med følgende:

<script LANGUAGE=javascript>
    if (top.location.href.indexOf('index.htm') == -1)
    {
          top.location.href = '../index.htm';
    }
</script>

Men den åbner bare index.htm, den side som jeg gerne vil have vist får jeg ikke vist i hovedframet
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. april 2003 - 12:19 #4
hm ja ok, den side som skal vises skal så ind i hovedframet. Problemmet er at den ikke kender frames endnu da index.htm ikke er loaded så framesne er defineret. Så skal man måske overføre en parameter til index.htm siden så den kan ændre ind holdet af frameen.

<script LANGUAGE=javascript>
    if (top.location.href.indexOf('index.htm') == -1)
    {
          top.location.href = '../index.htm?page=1';
    }
</script>

Og så i index.htm lave dette efter frame bliver lavet.:

<script>
if (!(top.location.href.indexOf('page=1') == -1)) {
  parent.events.location = 'VISDENNE.asp';
}
</script>
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. april 2003 - 12:19 #5
hvor  events  er nanvet på den frame som filen skal vises i altså hovedframen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. april 2003 - 12:27 #6
Men det kan være du skalæ prøve at oprette spørgsmålet i Javascript kategorien. Så svar her og accepter dit svar. Så opretter du spørgsmålet igen.
Avatar billede jesperfj Nybegynder
25. april 2003 - 13:01 #7
Overvej drop brugen af frames, så fede er de heller ikke. Vedligeholdelse af siderne, direkte links og indeksering af fx. google når man bruger frames.

Jesperfj
Avatar billede jesperfj Nybegynder
25. april 2003 - 13:01 #8
... er skidt når man bruger frames
Avatar billede celal Nybegynder
25. april 2003 - 13:06 #9
okay, tak for hælpen