Avatar billede martin Nybegynder
25. april 2003 - 00:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

preg_match - body

Hej,

jeg skal hente en HTML fil og få <body?>?</body> ud af teksten.

Det kan være forskelligt hvad der er af tags i <body> koden. Desuden kan det forekomme at der er flere <body>'er i selve dokumentet - den skal "kopiere" fra første <body> til sidste </body>.

På forhånd tak,
Martin Nielsen
Avatar billede martin Nybegynder
25. april 2003 - 00:52 #1
Jeg kan godt hente dokumentet... skal bare bruge preg_match eller en ligende funktion til at hente ud med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. april 2003 - 01:00 #2
Er det ikke bare :

if (preg_match('/(<body.*<\/body>)/ims',$str,$matches)) {
  print $matches[1];
}
Avatar billede martin Nybegynder
03. maj 2003 - 19:27 #3
erikjacobsen > Jo, den kode kan bruges. Men du har vel ikke en hvor jeg ikke får body-tags med?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2003 - 19:29 #4
if (preg_match('/<body.*?>(.*)<\/body>/ims',$str,$matches)) {
  print $matches[1];
}
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2003 - 19:36 #5
erikjacobsen: Nu du er igang, kan du ikke forklare, hvordan det giver mening at anvende både /s og /m, det forstår jeg ikke. Jeg ville tro det ene gjorde det andet overflødigt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2003 - 19:41 #6
m giver dig mulighed for at søge på flere linier, og det skal vi jo
s gør at . også matcher et linieskift, hvad det ellers ikke ville

De skal være der begge to. ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2003 - 19:51 #7
erikjacobsen:
Kan du give et eksempel på, hvad $str skal være for at:

preg_match('/<body.*?>(.*)<\/body>/is', $str, $matches} (uden /m modifier)

- ikke fungerer?

Jeg har prøvet, jeg kan ikke finde på noget. Du bruger jo hverken ^ eller $. Og \n matcher du jo pga. /s alligevel?

martin:
http://dk.php.net/manual/en/pcre.pattern.modifiers.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. maj 2003 - 19:58 #8
Det har du selvfølgelig ret i !