Avatar billede clean Nybegynder
24. april 2003 - 12:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omvednt nl2br

Når jeg skriver til en database (nyhedssystem, taghwall osv.) bruger jeg dette stykke kode

$message = nl2br(htmlentities(addslashes(trim($message))));

til at man bare skal trykke enter for at indsætte linjeskift, istedet for at skal skrive <br>.

Mit spørgsmål går i sin enkelthed ud på, om der ikke er et stykke kode som gør det modsatte, når man skal hente til fra databasen (edit nyheder osv.).
Som gør <br /> til et normalt linjeskift.
Jeg har prøvet mange ting, men har ikke fundet en løsning! :\
Avatar billede francodavid Nybegynder
24. april 2003 - 12:26 #1
$message = str_replace("<br />", "\n", $message);
Avatar billede clean Nybegynder
24. april 2003 - 12:34 #2
tusind tak! :)
Avatar billede francodavid Nybegynder
24. april 2003 - 12:37 #3
Velbekommen.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 13:09 #4
Det nemmeste er at beholde almindelige linieskift, og så kun bruge nl2br når du skal spytte det ud som ren tekst.

Linieskift sker automatisk når du sætter tekst ind i et tekstfelt :)
Avatar billede clean Nybegynder
24. april 2003 - 13:30 #5
Det har du jo egentlig ret i el barto...! :)