Avatar billede betatron Nybegynder
23. april 2003 - 11:47 Der er 4 kommentarer

Lås joblisten i WinXP

Jeg har lavet et password-program. Det låser en masse keys og virker ellers helt fint, bortset fra en ting. Nemlig ctrl+alt+del, joblisten. Jeg kan hverken låse joblisten eller ctrl+alt+del. Og et password-program er ikke særlig effektivt hvis man SÅ let kan komme uden om det. Jeg kører WinXP Personal, men der MÅ være en måde og låse joblisten så længe password-programmet kører. Der må jo ligge en windos-application et eller andet sted der styrer joblisten, og at den ALTID ligger øverst.

Er der nogen der kan hjælpe??
Avatar billede stoney Nybegynder
23. april 2003 - 11:57 #1
Avatar billede betatron Nybegynder
23. april 2003 - 12:49 #2
Tak Stoney, det var hvad jeg ledte efter, men..
Når jeg trykker ctrl+alt+del hopper et popup window frem hvor der står at joblisten er blevet deaktiveret. Ved du hvordan jeg kan få mit program til at lukke den popup ned automatisk, og så sætte sig selv i focus igen??
Avatar billede stoney Nybegynder
23. april 2003 - 13:06 #3
Drop en timer og indsæt følgende kode
hvis du har classname på vinduet kan du erstatte nil med dette classname og sætte 'Windows Task Manager' til nil

var
Handle : THandle;
begin
Handle := FindWindow(nil,'Windows Task Manager');

if Handle <> 0 then

PostMessage(Handle, WM_QUIT, 0, 0);

end;

Stoney
Avatar billede dl Nybegynder
14. maj 2003 - 11:33 #4