Avatar billede henne Nybegynder
23. april 2003 - 08:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få lov til at slette direktorie på server!!

Hej,
Jeg har et irriterende direktorie med undermapper, jeg ikke kan få til at slette på min server. Den ligge på en af de delte drev som klienterne logger på. Men det er sikkert oprettet af en tidligere klient, som jeg ikke kan komme på nu, selv om jeg har prøvet at logge på som dem alle.

Hvordan får jeg det væk, og hvordan kan de være at administratoren på serveren ikke bare kan slette det ??
Avatar billede doit Nybegynder
23. april 2003 - 08:58 #1
Du skal først slette alt der er i mappen før du får lov slette mappen, én ad gangen.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 09:01 #2
Prøv at overtage egerskabet af mappen:
Højreklik -> security -> advanced.
Vælg fanbladet "owner"
Husk at krydse af i: replace owner in subcontainers and objects.
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. april 2003 - 09:01 #3
Jeg vil tro at administratoren kan få lov til at slette det, hvis du går ind og sætter Administrator som ejer af mappen og alt under den, og samtid nulstiller alle rettigheder, og giver Administrator fuld rettigheder til mappen og dens indhold.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 09:02 #4
ejerskabet..... skulle der stå :o)
Avatar billede henne Nybegynder
23. april 2003 - 14:24 #5
Det var simpelthen det der skulle til, tak!!