Avatar billede eromaster Nybegynder
23. april 2003 - 02:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopiere fra en tabel til en anden

Hypotetisk har vi følgende:
En access database der hedder "db.mdb". I denne database er der 2 tabeller: "tabel1" og "tabel2" - disse 2 er fuldstændige identiske struktur mæssigt. Nu vil jeg godt have kopieret id 3 fra "tabel1" til en ny id i "tabel2" - det skal være en nem og hurtig måde for serveren at afvikle på!
Avatar billede eromaster Nybegynder
23. april 2003 - 03:05 #1
hehe det kan da ikke passe, at der ingen er vågen klokken 3 om natten?! :)
Avatar billede eromaster Nybegynder
23. april 2003 - 03:49 #2
Kom lige til at tænke på, at i nok skal vide hvilke kolonner der er i tabellerne:
Avatar billede eromaster Nybegynder
23. april 2003 - 03:49 #3
Navn
Emne
Nyhed
osv finder jeg nok ud af det, når jeg kan se hvordan det foregår :)
Avatar billede dynajok Nybegynder
23. april 2003 - 08:32 #4
Det er ganske simpelt:
INSERT INTO tabel2 (Navn, Emne, Nyhed)
SELECT Navn, Emne, Nyhed FROM tabel1 WHERE ID = 3
Avatar billede eromaster Nybegynder
23. april 2003 - 11:25 #5
Argh nu bliver jeg sgu n00b... kun jeg få hele koden plz :)
Avatar billede dynajok Nybegynder
23. april 2003 - 11:44 #6
Hele koden??
Hvis du kopierer ovennævnte kode ind i din Access Query SQL View og klikker "Run" så kopieres felterne Navn, emne og nyhed fra row med ID 3 fra tabel1 til tabel2.
Avatar billede eromaster Nybegynder
23. april 2003 - 11:45 #7
Hvad er Access Query SQL View??? Et program? url?
Avatar billede dynajok Nybegynder
23. april 2003 - 11:55 #8
Bruger du ikke access?
Når man i Access vælge at "Create Query in Design View" vil der oppe i ventre hjørne være en lille knap der hedder "SQL". Den frembringer en editor hvor du kan indtaste dit SQL statement og ved klik på den røde "!" oppe i menubjælken afvikles det indtastede statement.
Avatar billede eromaster Nybegynder
23. april 2003 - 12:02 #9
Jeg ved ikke om jeg har skrevet, at denne kopiering skal foregå via en ASP side? Jeg fatter ikke en meter af det access noget, udover at lave database... Sorry, jeg er sgu ret grøn
Avatar billede dynajok Nybegynder
23. april 2003 - 12:09 #10
OK. Så er det nok noget i den stil du søger efter
Du skal naturligvis ændre navne og stier så de passer til din situation.
<%
Set tmpConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
tmpConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\database\db.mdb"

SQL =    " INSERT INTO tabel2 (Navn, Emne, Nyhed) " & _
    " SELECT Navn, Emne, Nyhed FROM tabel1 WHERE ID = 3 "
Call tmpConn.Execute(SQL)
Set tmpConn = Nothing
%>