Avatar billede drnicebyte Nybegynder
21. april 2003 - 13:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Visual basic connection --> access db

Hei jeg har store problemer med og koble meg opp mot min db

Dette er hva jeg har skrevet (og det fungerte i går ) Hvorfor fungerer det ikke lenger...

******************************************************
'dette er en dbHandler
***************************
'global
Public cnnFoKK As New Connection

Public Sub init()

cnnFoKK.Open "provider=microsoft.jet.OLEDB.4.0;" & _
                "data source=D:\My\Fokk\Db\fokk.mdb;" & _
                "Jet OLEDB:DATABASE PASSWORD=xxx;"

End Sub

Public Sub quit()
    cnnFoKK.Close
End Sub

***********************************************************
'Dette er en i en form
****************************
Private Sub txtKunde_ID_Change()
    Dim sql As String

    Dim rsKunde As Recordset
    Set rsKunde = New ADODB.Recordset

    rsKunde.Open "Kunde", dbHandler.cnnFoKK, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdTable

    sql = "Select * from kunde where kunde_id=3  "

    Set rsKunde = dbHandler.cnnFoKK.Execute(sql)

    MsgBox sql

    rsKunde.Close
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
21. april 2003 - 13:20 #1
There is normally a good reason as to why it worked yesterday and not today:o)

What have you changed?
Can you see if you have a connection to the dB? (is there an .LDB file) You could start be deleting the .LDB file and then make the connection
Avatar billede terry Ekspert
21. april 2003 - 13:21 #2
what is this for dbHandler?
I dont think this is necesary!
Avatar billede terry Ekspert
21. april 2003 - 13:22 #3
rsKunde.Open "Kunde", cnnFoKK, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdTable

Set rsKunde = cnnFoKK.Execute(sql)
Avatar billede drnicebyte Nybegynder
21. april 2003 - 13:39 #4
Hei
DbHAndler bruker jeg bare for at jeg skal kunne bruke db connection uansett hvilken "form" jeg er i, og for å slippe og skrive disse oplysningene om igjen.

Når det gjelder LDB file skjønner jeg ikke hva du mener :-)-.. eller hvor jeg skal lete etter denne filen

Jeg har forandret noe av koden men ikke selve koden som utgjør koblingen.

Feilen jeg får er:
Run-time error '3709':
The connection cannot be used to perform this operation. It is either
closed or invalid in this context.
Avatar billede drnicebyte Nybegynder
21. april 2003 - 14:07 #5
Fant ut at dbHandler ikke ble kjørt, Jeg trodde også at denne dbHandler skulle være en handler som ble kjørt når jeg startet kompilerer programmet. Har noen noe svar på dette? Og hvorfor fungerte det i går. Altså i går må denne handler ha fungert..

:-)
Avatar billede terry Ekspert
21. april 2003 - 17:26 #6
thanks for nothing drnicebyte,
"Og hvorfor fungerte det i går"? I doubt that it did!