Avatar billede hstenbaek Nybegynder
20. april 2003 - 20:01 Der er 1 løsning

NS 4.51 er langsom efter post af form

Hej eksperten

Jeg arbejder på et e-commerce site.
Produktkataloget bliver vist som en lang liste hvor kunden putter ting i sin kurv ved at poste en lille form:

<td vAlign="top" width="24" align="center">
<form method="POST" action="AddItem.asp">
        <input type="hidden" name="A" value="add">
        <input type="hidden" name="ItemID" value="143">
        <input type="image" value="submitname" src="gifs/kurv.gif" border="0" alt="Køb!" name="image" style="cursor:hand;">
    </form>
</td>

Det virker fint i IE, mens NS 4.51 poster formularen godt nok og stå så i op til 5 min. med statuslinien: Host contacted. Waiting for replay...

Hvis jeg stopper browseren og genforespørger produktlisten kan jeg se at varen er lagt i indkøbsvognen – så formularen er korrekt postet tilbage til serveren. Jeg troede først at det måske for fordi jeg brugte server.transfer når jeg skulle navigere kunden tilbage til oversigten (fra AddItem.asp), men ændring af dette til response.redirect gav ikke nogen forskel! En anden pudsighed er at jeg på samme liste har en søgeboks og den virker fint:

<form name='forminput' action='CategoryPage.asp' method='get'>
<input type='hidden' value=1 name='vm'>….

Søgeboksen bruger GET i stedet for POST. Hvis jeg ændre mine produkt form’s til også at bruge GET så køre NS lige så hurtig som IE. Hvordan kan dette være? Findes der en måde hvorpå jeg kan få NS til at ”køre” korrekt med POST?
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
26. april 2003 - 14:52 #1
Det kom der ikke meget ud af ;-)
JEg lukker