Avatar billede nameless Nybegynder
18. april 2003 - 00:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lukning af program (igen)

Altså jeg kan lukke nogle programmer med Sendmessage, hvor jeg bruger: Const SC_CLOSE = &HF060&
Men mit vb program er MEGET stædigt. jeg er ved at lave en slags uninstall funktion så programmet skal bare NEDLÆGGES med VOLD.
Programmet er lavet til at køre i baggrunden og har et par forms osv. kørende.
Nogle der har et forslag til en mere effektiv måde at lukke programmer på ?
Avatar billede hcichosz Praktikant
18. april 2003 - 08:42 #1
hej put denne kode i et module og brug CloseAll til at unload alle forms i dit project.

Sub CloseAll()
    On Error Resume Next
    Dim intFrmNum As Integer
    intFrmNum = Forms.Count

    Do Until intFrmNum = 0
        Unload Forms(intFrmNum - 1)
        intFrmNum = intFrmNum - 1
    Loop
End Sub

mvh H C
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
18. april 2003 - 15:07 #2
Jeg tillader mig at indskyde, at ovennævnte også besvarer http://www.eksperten.dk/spm/339782. Tak!
Avatar billede nameless Nybegynder
18. april 2003 - 21:51 #3
jeg tror jeg har skrevet mit første spørgsmål lidt forkert.. Jeg har en slags serveraplication der køre på computeren der IKKE kan lukkes ned(undtagelse af joblisten). Jeg har lavet sådan at den starter hver gang man tænder computeren. Jeg har samtidig lavet et install og uninstall program men uninstall virker ikke da jeg skal lukke filen ned først.
Jeg har lavet en kode hvor jeg bruger overstående const til at lukke programmet via exenavn. Det virker på andre programmer men mit program er "stædigt." er der andre måder en at bruge SendMessage og så sende den const ?
Avatar billede nameless Nybegynder
27. april 2003 - 02:08 #4
Har inu ikke fundet en løsning. Skriv hvis i finder en og jeg åbner spg. igen ;)
Avatar billede crazykiddo Nybegynder
10. februar 2005 - 17:00 #5
Super nice...manglede lige sådan en...