Avatar billede jaws3d Nybegynder
16. april 2003 - 12:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Dynamisk txt og ÆÅØ

Hej gutter, nå jeg arbejder med dynamisk text, har jeg et problem med at bruge æøå, den laver i stedet nogle firkantede kasser.. Jeg troede i 1ste omgang at det var regional settings i min browser der gjorde, men det hjalp sq ikke....

Nogen forslag.. :)
Avatar billede paask Nybegynder
16. april 2003 - 12:44 #1
Det kan være fordi, at du bruger en special font der ikke indeholder special characters som æ,ø,å - så vises der pr. default en firkantet kasse. Er det tilfældet, eller bruger du en 'normal' font ?
Avatar billede mat Nybegynder
16. april 2003 - 12:45 #2
ellers prøv med:

System.useCodepage = true;

i første frame, eller utf-8 encode dine tekstvariabler

mvh mat
Avatar billede jaws3d Nybegynder
23. april 2003 - 09:53 #3
Hej Mat

Perfekt, det var lige der skulle til, gider du ikke svare, så jeg kan sende de 30 points din vej.....

Jesper
Avatar billede mat Nybegynder
23. april 2003 - 09:55 #4
oki :)