Avatar billede jupitor Nybegynder
16. april 2003 - 12:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny maskine lige samlet

Jeg har lige købt en ny maskine:
Soltek 75frn2-l bundkort
2000 Mhz AMD XP processor
512 PQI pc3200 ram
daytona Gforce4 mx440

Jeg synes den kører drøn langsomt. Er der en eller anden indstilling i cmos der skal sættes anderledes op?

Hvad med intern og ekstern cache? Hvis jeg enabler intern cache vil maskinen ikke køre?

Skal den stå til at køre 133mhz på bussen?

Jeg er ikke så kendt med det nye nforce chipset så det er sikkert der problemet er.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
16. april 2003 - 12:40 #1
Prøv at bede BIOS om at vælge optimal settings.
Avatar billede vic256 Nybegynder
16. april 2003 - 12:44 #2
Du skal i hvert tilfælde "enable" både intern og extern cache.. Formentlig derfor din maskine kører meget langsomt...

Hvis den ikke vil køre med intern cache, vil jeg tro at CPU'ens cache enten defekt eller også har du overclocket bussen til CPU'en så højt at cachen ikke længere kan følge med...

Prøv evt. at enable cachen og starte med en 100 eller 133 MHz FSB...
Avatar billede jaws3d Nybegynder
16. april 2003 - 12:46 #3
Well, jeg vil skyde på at du kan løse problemet, hvis du har et via-chipset..
gå ind på www.viatech.com og hent deres nyeste 4in1 driver..
Det vil i de fleste tilfælde booste din maskine til langt op over dobbelt ydelse....
Avatar billede vic256 Nybegynder
16. april 2003 - 12:49 #4
Det er et nForce chipset, så prøv ikke at benytte 4in1 driverene...
Avatar billede vic256 Nybegynder
16. april 2003 - 12:54 #5
Hvis du behøve en chipset inf/driver, find den på www.nVidia.com og led efter unified driver til nForce2..
Avatar billede vic256 Nybegynder
23. april 2003 - 21:33 #6
Installerede du VIA 4in1 på til nForce chipset???
Avatar billede jupitor Nybegynder
25. april 2003 - 10:30 #7
nej jeg installerede nforce