Avatar billede bonbon Nybegynder
15. april 2003 - 10:45 Der er 13 kommentarer

Iframe indhold -> database

Hej,

Nedenstående funktion returnerer html koden i et javascript alert vindue. Hvordan tilføjer jeg html koden til en database?

Hele koden/funktionen kan ses på: http://lundfald.dk/rte/demo.htm

----------------------------------

<form name="RichTextEditor" action="" method="post">

<iframe id="testFrame" style="position: absolute; visibility: hidden; width: 0px; height: 0px;"></iframe>
<!--
function submitForm() {
    try {
        prompt(document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerHTML);
    }
    catch (e) {
        alert(document.getElementById('edit').value);
    }

Start();
//-->
</script>
<input type="button" name="submit" value="Submit" onclick="submitForm()">
Avatar billede madrich Nybegynder
15. april 2003 - 10:54 #1
<form name="RichTextEditor" action="" method="post">
<input type='hidden' name='richEditorValue'>
<iframe id="testFrame" style="position: absolute; visibility: hidden; width: 0px; height: 0px;"></iframe>
<!--
function submitForm() {
    try {
      // prompt(document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerHTML);
        document.RichTextEditor.richEditorValue.value = document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerHTML
    }
    catch (e) {
        alert(document.getElementById('edit').value);
      }

Start();
//-->
</script>
<input type="button" name="submit" value="Submit" onclick="submitForm()">
Avatar billede madrich Nybegynder
15. april 2003 - 10:55 #2
Så har du værdien i et almindeligt formfelt (richEditorValue) som du så kan requeste ligesom alle andre formfelter
Avatar billede madrich Nybegynder
15. april 2003 - 10:58 #3
<form name="RichTextEditor" action="" method="post">
<input type='hidden' name='richEditorValue'>
<iframe id="testFrame" style="position: absolute; visibility: hidden; width: 0px; height: 0px;"></iframe>
<!--
function submitForm() {
    try {
      // prompt(document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerHTML);
        document.RichTextEditor.richEditorValue.value = document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerHTML
    }
    catch (e) {
        // alert(document.getElementById('edit').value);
        document.RichTextEditor.richEditorValue.value = document.getElementById('edit').value
      }

Start();
//-->
</script>
<input type="button" name="submit" value="Submit" onclick="submitForm()">

Start();
//-->
</script>
<input type="button" name="submit" value="Submit" onclick="submitForm()">
Avatar billede bonbon Nybegynder
15. april 2003 - 11:10 #4
Jamen, formfeltet(richEditorValue) har jo ingen værdi (value)?
Og skal jeg stadig bruge onclick="submitForm()" eller submitte hele formen og derefter requeste (richEditorValue)?
Avatar billede madrich Nybegynder
15. april 2003 - 11:13 #5
det du gør er at flytte værdien fra din rich text editor over i formfeltet:
ex:
--------------------------------------------------------
document.RichTextEditor.richEditorValue.value = document.getElementById('edit').value
Avatar billede bonbon Nybegynder
15. april 2003 - 11:24 #6
Ifm. onclick="submitForm() er det jo javascript funktionen der bliver eksekveret så hvordan får jeg added "form hidden" til databasen?
Avatar billede madrich Nybegynder
15. april 2003 - 11:28 #7
function submitForm() {
    try {
      // prompt(document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerHTML);
        document.RichTextEditor.richEditorValue.value = document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerHTML;
document.RichTextEditor.submit();
    }
    catch (e) {
        // alert(document.getElementById('edit').value);
        document.RichTextEditor.richEditorValue.value = document.getElementById('edit').value;
document.RichTextEditor.submit();
      }
Avatar billede madrich Nybegynder
15. april 2003 - 11:32 #8
og så skal du lave din serverside funktionalitet noget ala:

strRichEditValue = request.form("richEditorValue")

strSql = "insert into [tabel] ([feltnavn]) values ('"&strRichEditValue&"')"
conn.execute(strSql)

hvor conn er dit ADODB.connection object. (eller ODBC whatever)
Avatar billede bonbon Nybegynder
15. april 2003 - 11:48 #9
Problemet er jo netop at Form feltet 'richEditorValue' ikke bliver eksekveret, men kun javascript funktionen.
Avatar billede bonbon Nybegynder
15. april 2003 - 11:49 #10
Jeg har prøvet som du sagde, men som sagt bliver <input type='hidden' name='richEditorValue'> ikke eksekveret
Avatar billede madrich Nybegynder
15. april 2003 - 11:50 #11
kik på document.RichTextEditor.submit();

den submitter formen efter værdien er overført til feltet
Avatar billede bonbon Nybegynder
15. april 2003 - 12:37 #12
Det virker desværre ikke. Der sker absolut ingenting når man trykker Submit..:-(
Avatar billede bonbon Nybegynder
15. april 2003 - 12:43 #13
P.S. jeg har ændret stien til http://lundfald.dk/rte/demo.asp