Avatar billede backonfix Nybegynder
18. november 2000 - 23:16 Der er 29 kommentarer

program der er bedre end dreamweaver

hejsa syntes du der er et program der er bedre end dreamweaver
Avatar billede klas Juniormester
18. november 2000 - 23:19 #1
Jeg bruger Homesite, eller bare ultraedit hvis det er simpel kode . .

Dreamweaver bruger jeg en gangimellem hvis jeg skal lave menuer med mouseover da jeg synes at det da er et godt og nemt program at lave nmenuer der er kompatible med alle browsere . .
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2000 - 23:21 #2
/klas fuldstændigt enig og samme løsning....
Avatar billede klas Juniormester
18. november 2000 - 23:22 #3
yeeah  :)
Avatar billede ejensen Nybegynder
18. november 2000 - 23:35 #4
Notepad :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2000 - 23:38 #5
/ejensen

Jeg bruger Homesite fuldstændigt som notepad. d.v.s. at jeg ikke bruger guides eller andre former for \"snydefunktioner\".

Jeg skriver det hele selv. Homesite kan hjælpe dig med autofulførelse af tags, så man ikke glemmer en slut-tag i en tabel oder so...

/Nikolaj
Avatar billede osaka_san Nybegynder
18. november 2000 - 23:41 #6
Dreamweaver er en WYSIWYG editor og p.t. den bedste af sin slags på markedet ( ifølge den generelle holdning blandt de mennesker jeg kender ).

Et alternativ er Homesite, som netop også sælges bundlet med dreamweaver og altså er mere eller mindre designet til at supplere dreamweaver når det kommer til ren HTML skrivning i tekst format.

Med denne kombi får du et perfekt udviklingsmiljø som klarer selv store opgaver og prisen er også overkommelig, hvis man altså mener det med webdesign seriøst! :o)
Avatar billede ejensen Nybegynder
18. november 2000 - 23:49 #7
/nikolajdu

Jeg må da også indrømme at jeg bruger DreamWeaver til det \"grove\", så jeg kan se nogenlunde hvordan det ser ud. Og derefter bruger jeg Stones Texttool (Genialt program).
Jeg tvivler faktisk på at der er programmer der er bedre end DreamWeaver (til det grove). Men det er jo helt sikkert en smagssag :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. november 2000 - 00:25 #8
/ejensen

Jeg bruger skam også Dreamweaver , men når tingene skal rettes til bruger jeg altid Homesite 4.5 og det er som regel der det store arbejde ligger....
Avatar billede hypergrafx Nybegynder
19. november 2000 - 00:40 #9
Adobe GoLive 5.0, hvis man da absolut vil anvende et program til kodning og menuer. Normalt vil jeg fortrække håndkodning med en alm. notepad, der er der ingen begrænsninger. Med et Webprogram begrænses det til hvad netop dette program kan.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
19. november 2000 - 00:53 #10
øhh hypergraf, du lever altså stadigvæk i den tro at man ikke kan optimere notepad til webdesign ? ;-) med andre ord en text editor som samtidig er en HTML editor er altså opfundet i flere versioner.

Tror vist lige du skal lære forskellen på et WYSIWYG editor og en webtext editor :o)
Avatar billede lthrane Nybegynder
19. november 2000 - 10:54 #11
Jeg holder på HomeSite, men jeg ved ikke om man kan sige det er bedre end DreamWeaver (som jeg ikke kender). De har tilsyneladende forskellige styrker.

Er der nogen af Jer der kender BÅDE DreamWeaver OG GoLive ?  Forskellige steder roses begge applikationer, men kan de det samme - og er de lige gode til det ?

lthrane
Avatar billede vandhunden Nybegynder
19. november 2000 - 11:52 #12
Min mening om dreamweaver, det er ikke så god til at lave sider, der ser ens ud i alle browsere, desværre.
Avatar billede ejensen Nybegynder
19. november 2000 - 12:01 #13
/lthrane

Jeg sidder med begge programmer.
Golive bruger jeg dog på Macintosh, og Dreamweaver på PC. Personligt er jeg nok mest til Golive, men det hænger nok sammen med at jeg til dagligt arbejder med Adobeprogrammer/Macintosh, og så er det altså lækkert at menuer osv. ligner hinanden.
Ang. deres kode, ved jeg ikke rigtig hvilket et der er bedst. Men Golives kode ser nu rigtig pæn ud, og det er faktisk sjældent at man \"Behøver\" at rette i den.
Jeg tror at det er en smagssag om man bruger det ene eller det andet program :o)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
19. november 2000 - 12:46 #14
vandhunden> Det har nok mere af gøre med hvem der laver siden end editoren. Dreamweaver har muligheden for at rette direkte i koden (f10) så det er ingen undskyldning for at ikke lave sites der virker i beggebrowsere ;-)
Avatar billede bbs Nybegynder
19. november 2000 - 13:01 #15
Sådan et findes ikke!
Avatar billede icantwin Nybegynder
28. november 2000 - 20:07 #16
notepad min ven... notepad eller hvilken som helst anden simpel texteditor er svaret =)

alt det der golive, dreamweaver og frontpage... og hvad det nu ellers hedder er kun til folk der ikke kan finde ud af at programmere, ellers meget simple statiske html-koder...
tjaa eller også er de bare dovne...

Desuden får du også en meget bedre kode hvis du selv skriver den =)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. november 2000 - 09:41 #17
Icantwin> thjaa, du skal jo nok lære det når du for 1000 gang har skrevet <BR> og <TABLE><TR><TD></TD></TR></TABLE> ;-)

1. HTML er IKKE et programmeringssprog. HTML står for Hyper Text Mark-up language og er som navnet antyder et sprog til at layoute, sammenklistre og visuallisere information med.

2. WYSIWYG editorer er IKKE kun for folk der ikke kan finde ud af HTML. Det er også for folk der 100 gange i løbet af en dag skal lave tabeller, opsætte tekst,ændre i kopliceret tekst opsætning osv osv.

3. \"Desuden får du også en meget bedre kode hvis du selv skriver den =) \"

Det er da vist en sandhed med modifikationer. Med mindre du er temmelig dygtig til HTML så skal du ikke regne med at din håndkode er bedre end vore dages WYSIWYG editorers. Selvfølgelig er disse editorer ikke fejl frie, hvilket de færeste programmer kan siges at være, men jeg tror roligt jeg kan sige at de laver pænere og bedre kode end 70% af alle Webfolk. Dette tal kommer ud fra de firmaer man kan finde i søgemaskiners kategorier under webdesign, hvilket mildest talt er ekstrem grimme i 70% af alle tilfældene. :o)

Mvh. Oscar Eg Gensmann
Avatar billede lthrane Nybegynder
29. november 2000 - 09:55 #18
enig med osaka_san
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2000 - 10:14 #19
Osaka

Du mangler <html><head></head><body></body></html> til din table... ha ha ha...

Jeg bruger kun sjældent WYSIWYG editorer, men bruger næsten altid Homesite til mine koder, da jeg godt kan lide selv at taste dem ind. Det er nemt, hurtigt og jeg glemmer ingen sluttags.

Notepad mig her og Notepad mig der...

Generelt synes jeg der er gået for meget sport i at holde fast i Notepad. Hvis du ikke bruger Notepad er du en html-tumpe.
Da jeg i sin tid startede på HTML sad jeg og skrev alle koder i Notepad. Det er den bedste måde at lære dem på. I dag er situationen anderledes. Koderne er nu printet ind på lystavlen og jeg har ikke længere brug for at huske på dem. Jeg bruger selv stadig Notepad til småændringer, men gider simpelthen ikke at håndskrive ting for jeg ved ikke hvilken gang, når nu jeg har lavet egne templates i Homesite. Koden bliver også 100 gange mere overskuelig. Tags og Tastefejl bliver markeret og du kan validere din kode for fejl.

/Nikolaj
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. november 2000 - 10:20 #20
nikolaj> hehe du har så evigt ret, men som skrevet står så kommer WYSIWYG editorerne også til sin ret når man f.eks skal ind og rette i et km langt html dokument som man ikke selv har lavet og ikke har tiden til at begynde at finde ud af hvor det starter og hvor det slutter ;-)

Men kan kun give dig ret, HomeSite Rocks :o)

Men der er en årsag til at det bundles med dreamweaver og sammen er de et lean mean motherfucker HTML team ;-)

/hygge !
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. november 2000 - 10:24 #21
hehe nåhh ja lige en lille kommentar mere ;-)

De folk der bruger Notepad til HTML er ofte mere tåbelige end dem der ikke gør, eftersom der findes så mange notepads på speed specielt beregnet til HTML, at det vil svare til at man stadigvæk syntes at MS Paint var et fedt tegneprogram i forhold til Adobes Produkter :o)

Selv til hurtig retning af koden i et dokument findes der programmer der er mere effektive end Notepad (uktraedit f.eks ;o)

/hygge (igen)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2000 - 10:29 #22
Osaka

Jeg har længere oppe på siden skrevet at jeg faktisk også bruger Dreamweaver i ny og næ... såå....

godt så er vi enige....

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2000 - 10:32 #23
Min kære onkel, der i sin tid førte mig ind i html verden bruger stadig notepad, men det går fandeme langsomt... Men stædigt holder han fast i det kære lille program...

/Nikolaj
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. november 2000 - 10:37 #24
nikolaj> hehe sådan er det ofte med den ældre generation :o) - de er ikke meget for at indrømme at de tager fejl...*hehe*

Prøv at vise ham homesite, og tving ham til at arbejde med det. Kender utallige mennesker der har svoret til notepad, men der er jo ikke nogen forskel. Homesite kan alt det notepad kan + en hel masse mere, så kan han jo nøjes med at bruge notepad funktionerne i starten og langsomt vil han opdage de ekstra fordele :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2000 - 10:44 #25
Osaka

Tro mig.. jeg har prøvet... jeg har prøvet... he he
Avatar billede fotobob Nybegynder
09. november 2004 - 15:10 #26
Lige en spørgsmål, er "programmers notepad 2" god til html og css kodning?
Avatar billede klas Juniormester
09. november 2004 - 17:06 #27
damn det er et gammelt indlæg det her...

Men jeg bruger nu stadig homesite til større opgaver, eller blot notepad hvis det er hurtige ændringer :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. november 2004 - 19:29 #28
Jeg har homesite åben lige nu :))
Avatar billede osaka_san Nybegynder
12. november 2004 - 11:58 #29
4 år senere kan jeg med stolthed i stemmen indrømme at jeg er konverteret til Mac OS X Idiot, og elsker det hvert minut.. Homesite har været død for mig i en del år. Jeg ente med at bruge html-kit på windows (www.Chami.com), derefter flyttede jeg til Linux og KDE, og benyttede Kate i en periode, så videre til Gnome og benyttede stadig Kate, og i dag sidder jeg på min elskede Powerbook og benytter lidt forskelligt, så som BBEdit og Smultron, men venter stadig på at finde den ultimative texteditor til platformen. :-)